vineri, 23 martie 2018

La capatul privirii mele tabloul are exact ce culori vreau eu sa vad.

Am avut cateva vacante speciale de-a lungul vietii mele. De fapt, daca stau si ma gandesc mai bine, fiecare vacanta a fost speciala in felul ei. Pentru ca fiecare mi-a adus emotii noi, m-a facut sa aflu lucruri noi despre mine si, deloc in ultimul rand, mi-a creat amintiri dragi sufletului meu..
Cu cat distantele au fost mai mari, cu atat socul cultural/social si intensitatea emotiilor au fost mai mari.
destinatie exotica este, intotdeauna, promisiunea unei vacante speciale.

Fiecare va simti si va alege pentru ea/el ce inseamna exotic. Dincolo de definitia din dex, sufletele noastre simt exotismul dupa cum sunt construite, dupa cum sunt lasate sa il simta.
Eu imi destinatiile cu sufletul, el stie cel mai bine ce-mi trebuie... Poate ca tine si de momentul in care imi faci alegerea: astazi ar putea sa fie Seychelles-pentru ca iubesc cu Iubire plajele si apele turcoaz, maine ar putea sa fie Cambogia- pentru ca mi se aprinde focul de aventura din calcaie, poimaine poate ca as alege adrenalina unei alte calatorii.

Sunt atat de multe locuri de pe pamantul acesta, care te imbie..Sunt atatea locuri ofertante, unde sa pleci in vacanta de vis!  Atatea destinatii speciale si asa de greu sa alegi, dintre ele, una singura...Este suficient sa te uiti la ofertele celor de la CND Vacante Speciale si deja ti se taie rasuflarea.
Au multe destinatii exotice pentru vacante speciale.

Destinatii pentru luna de miere, oferte de croaziere, pelerinaje, circuite, chiar si calatorii de afaceri, sau programe de tipul Work and Travel. Pe toate le regasesti aici.
In plus, in afara de vacantele recomandate, poti solicita orice destinatie unde ai visat sa ajungi, sigur vei primi o oferta de la ei.

Idealul meu de destinatie exotica contine neaparat si o mare. Sau un ocean. Cu plaja, mai mare sau mai mica. Cu nisip fin, fie alb stralucitor, fie rosu, fie negru. Indragostita iremediabil de mari, de plaje...nici nu ar avea cum sa fie altfel..
Idealul meu de vacanta exotica are minim trei saptamani. O luna ar fi si mai bine.
Daca, pe langa mare/ocean, pe langa perioada cat mai lunga de rupere de cotidian, adaug si o cultura radical diferita de cea in care traiesc, am toate ingredientele necesare unei vacante de neuitat.

Ma fascineaza Mexicul si este, cu siguranta, pe lista mea de locuri de vazut. De fapt, este pe lista mea de locuri de simtit, de trait.  Pentru ca Mexicul se simte si se traieste, abia asa il poti vedea cu adevarat, complet si complex.
Exotismul acestui loc izvoraste din toate directiile, natura sau creatia omului, gastronomie, traditii. Te invadeaza si te supune. Si este cea mai neconditionata supunere. Caci vrei sa fii supus de tot ce iti ofera.

M-as lasa suspusa neconditionat de misticismul Piramidelor din Chichen Itza- Yucatan. Mi-as derula in minte toate scenele filmate aici, dintr-un film drag mie. Apocalypto. Toate scenele acelea, pe care le-am privit cuprinsa de un amestec de stari greu de descris in cuvinte. Cultura Maya, incredibila cultura si civilizatie solara. M-as lasa invaluita de farmecul aparte al orasului aztec Teotihuacan.
As trece de la pamant si soare si venerarea lor, la credinte mai noi, alegand sa vad Mexico City. Imensul oras. Cu mostenirile colonizarii spaniole- acele case coloniale imense, cu Catedrala din Centro Historico- despre care se spune ca este cea mai mare catedrala de pe continetul american.
Sa bat apoi, cu piciorul, Paseo de la Reforma- Champs Elysses-ul Mexicului. Sa bantui prin galeriile de arta noua, unde mi-as aminti de Frida si de Diego si de a lor poveste zbuciumata de amor. Cumva, parca traind emotiile pe care Mexicul mi le da, as intelege de ce au trait "asa" si nu altfel, de ce povestea lor s-a dus "intr-acolo" si nu altundeva..
Daca as nimeri prin noiembrie as prinde si ziua în care mexicanii isi celebreaza mortii, Dia de los Muertos. Sa particip, sa vad o astfel de procesiune, trebuie ca mi-ar da o cavalcada de emotii amestecate si contradictorii. Cu siguranta m-ar extrage din zona de confort.

Pentru ca plimbarile pirn timp nu mi-ar fi suficiente, as alege sa merg si catre desertul Sonora, poate as simti undeva-cumva spiritul lui Don Juan Mantus. As gasi, cu siguranta, starea aceea pe care doar desertul ti-o poate da. Poate as gasi si raspunsuri la atatea intrebari nascute in mine de Castaneda.
Exotism mai mare decat a participa la o sedinta de samanism, nu stiu daca exista. As indrazni sa particip? Posibil.

Iar dupa atatea emotii simtite, mi-as oferi cadoul unor plaje superbe.
Cu apa turcoaz, cu nisip alb.
Cu lagune, cu palmieri.
Unde mi-as trage sufletul. Unde as invata sa tac mult, cu piosenie, ca dupa cea mai autentica traire. Ca dupa cea mai exotica vacanta.
Sa tac, sa tin ochii inchisi, caci uneori asa, cu ochii inchisi, vedem cel mai bine.
Si apoi i-as deschide. Si mi i-as umple de turoazul apei, de albul stralucitor al nisispului..De lumina. Pe care s-o iau cu mine, acasa, in suflet.

Eu..intotdeauna voi gasi destinatii speciale pentru vacante speciale
Fie ca voi strabate mii de km pana la ele..

Arhiva personala. Costa Rica, 2008

Fie ca vor fi doar la cateva sute de km, in propria tara,
Arhiva personala. Vama Veche, 2004

Pentru ca sunt o calatoare. Si pentru ca sunt indragostita de mine, cea care sunt cand calatoresc.
Cam ca in iubire. Iubesti un om nu doar pentru ceea ce este, ci si pentru ceea ce esti tu in prezenta lui.
Iubesc calatoriile, nu doar pentru locurile unde ajung, ci si pentru ceea ce devin eu in acele locuri.


###
Articol scris pentru Spring SuperBlog, 2018.
Proba 8-Calatoria ca Initiere, drum spre cunoastere. Sponsor CND Turism- Vacante Speciale








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉