marți, 13 noiembrie 2018

Traieste-ti vara altfel. Munceste, Calatoreste, Cresti.

Fac parte din generatia crescuta cu granitele inchise. Nu indrazneam sa sper ca as ajunge in Statele Unite ale Americii. Sau, cum ii spuneam noi pe vremea aceea, America. 
America insemna Radio Europa Libera, jeansi, casetele audio BASF, miscarea hppie si fenomenul Woodstock. Insemna HAIR, vazut pe VHS. Insemna un poster cu Marele Canion, pe peretele camerei mele.

Studentia, cea mai frumoasa etapa a vietii, mi-am petrecut-o imediat dupa revolutie. Nu exista notiunea de bursa, nu exista conceptul de work and travel. 

Au trecut ani multi de atunci si, din fericire, lucrurile s-au schimbat major. Ma bucur ca fiul meu traieste alte vremuri, ma bucur ca el va putea sa experimenteze intamplari pe care eu nici nu indrazneam sa le visez.  Faptul ca astazi poti ajunge, ca student, atat de usor in Statele Unite ale Americii, este ceva extraordinar. 
Cu programul Work and Travel prin CND Turism Vacante Speciale orice student la zi, dintr-o facultate acreditata, poate pleca in State. TOATA VARA. Exact! Si ar face exact ce spune si numele programului: 3 luni de "work" si o luna de "travel". Munceste si calatoreste. 
Pe site-ul celor de la CND gasesti tot felul de joburi. De la receptioner la salvamar sau la barman. Ei, cum ar fi sa mergi sa lucrezi intr-un resort sau intr-un parc de distractii? Nu suna rau, nu? Normal ca ar fi destul de munca in orele in care esti la job, dar chiar si acele ore te pun in contact cu ceea ce inseamna stil de viata american. Experimentezi.
De fapt, acest program este o mare sansa de a intalni cultura americana, de a vizita orase si locuri de acolo, de a cunoaste oameni noi, de a-ti face prieteni. Acestea sunt doar cateva dintre avantajele Work and TravelDespre toate acestea i-as vorbi fiului meu, cand va avea anii potriviti.

Cand fiul meu a plecat in prima tabara avea 4 ani si jumatate. El a vrut in tabara. Recunosc, am avut ezitari si emotii. Nu stiam cum va reactiona departe de familie, fara niciun copil cunoscut in jur. Nu mi-era clar nici macar daca a inteles ce-i aceea o tabara. Si, iata ca in tabara i-a fost super bine! 
Acea prima plecare fara famile a insemnat mult in evolutia lui. La intoarcere a venit ceva mai "mare". Schimbat in bine, cu mai multa incredere in el, mai independent. Cu achizitii noi. Cu frici invinse (ii era frica de escalada, acolo a facut!). Cu prieteni noi. Si foarte mandru de el ca a fost singur pret de 5 zile. Povestea tuturor ce "cool" a fost in tabara lui.
Ei, bine, vacanta cu Work and Travel este ca tabara de care spuneam mai sus. Desigur la alt nivel! Dar sunt convinsa ca rezultatul ar fi similar: te intorci de acolo ceva mai "mare". Mai responsabil. Mandru ca ai putut sa faci asta. 
Sa "zbori din cuib" cateva luni, sa vezi cum te descurci acolo, sa experimentezi situatii noi, sa gasesti solutii unor situatii. 
Daca l-as incuraja pe al meu fiu sa mearga acolo? Cu siguranta!! I-as spune tot ce am spus mai sus. I-as mai spune si ca studentia este una dintre putinele perioade in care poate pleca cu usurinta, o vara intreaga. L-as incuraja sa intre pe site, sa vada ce joburi sunt, ce-l atrage. Si apoi sa completeze cererea. Este un mare avantaj sa se ocupe cineva de actele tale, sa te ajute cu dosarul. Sa iti programeze interviul pentru viza. La CND sunt oameni care au experimentat si ei acest program, experienta isi va spune cuvantul. Pot sa-ti dea sfaturi, pot sa te ajute cu gasirea unei locuinte. 

Ce-as mai face? L-as sfatui sa fie mereu cu cohii si cu sufletul deschis la tot ce va trai acolo. 
I-as aminti cat de mult ii plac desenele Cars (poate o sa ii mai placa si peste ani, cand va avea varsta studentiei). I-as aminti ca Fulger McQueen era eroul lui, iar de replicile lui Bucsa radeam cu lacrimi amandoi. Ca ne uitam la Cars si visam ca vom ajunge pe Route 66, in cautarea oraselului care-a servit ca inspiratie pentru Valea Radiator.

L-as incuraja sa "get your kicks on Route 66"! Sa inchirieze o masina si sa mearga pe Mother Road. Cu aparatul foto pe scaunul din dreapta si cu Chuck Berry pe fundal. 
Si sa tina drumul pana ajunge la Marele Canion, sapat de fluviul Colorado. De unde sa-mi trimita si mie niste fotografii, evident!! Pana cand voi ajunge eu sa-l vad, intr-o vacanta prin CND Turism , ma voi multumi cu niste fotografii.
Fotografii as vrea si de la Monument Valley- o regiune cu un peisaj desertic cu relief bizar. Formele de relief de aici dovedesc ca nu exista arhitect mai extravagant ca natura insasi. 

I-as aminti ca am fost concertul Bon Jovi, impreuna. Ar putea sa nu vada si New Jersey? Orasul care l-a dat lumii si pe Bruce Springsteen, cu a lui "Born in the USA". 
In mod clar va ajunge si in Orasul Ingerilor (Los Angeles), al doilea ca marime si populatie din Statele Unite. Sigur va fi incantat sa simta stilul de viata vibrant al unuia dintre cele mai cosmopolite orase ale lumii. Cu putin noroc va prinde si un concert in Walt Disney Concert Hall.
Si, desigur New York!! Cu Statuia Libertatii, dar si cu povestea tragica a turnurilor gemene World Trade Center. De altfel aici densitatea de zgarie nori pe metru patrat atinge un maxim. Sa vezi Empire State Building,  sa te plimbi prin Central Park . Sa vezi si sa simti pulsul orasului a carui inima bate cu forta unui "oras care nu doarme niciodata" (este unul dintre modurile in care i se spune New York-ului)



Amprenta pe care o lasa o astfel de experienta este de neuitat. 
Ma-ntreb daca fiul meu s-ar multumi sa mearga o singura vara intr-un astfel de program. Sau ar vrea iar si iar si iar..? 
Nu stiu. Voi afla la momentul potrivit.
Noroc ca se poate pleca si folosind o solutie de creditare. Cei de la la CND Vacante Speciale chiar s-au gandit la toate! 


Articol scris pentru Super Blog 2018 Proba 17: Diverse generații, același vis american cu Vacanțe Speciale


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉