miercuri, 14 martie 2018

Ieri fiica, azi mama. Intotdeauna femeie!



Draga Mama, sa stii ce de 8 Martie as fi vrut sa te imbratisez strans-strans-strans, sa iti spun multumesc, sa iti spun la multi ani si sa-ti ofer un mare buchet de flori.
L-as fi ales pe acesta, pentru ca stiu cat iti placea liliacul




Imi si imaginez cum tu mi-ai fi spus, ca de fiecare data:
-  Vai, mai bine iti pastrai banii sau iti cumparai ceva pentru tine in loc sa-i dai pe flori pentru mine..
...pentru ca asa erai tu, intotdeauna erau ceilalti mai importanti decat tine.
Numai ca nu m-as fi lasat pacalita, as fi stiut ca te bucura buchetul primit.. Luminita aceea, care ti se aprindea in ochi cand primeai buchetul, te-ar fi tradat. Caci te bucurai mereu cand primeai flori, cu sau fara ocazie speciala. 
Si apoi as fi cautat in el ca sa gasesc florile cu 3 sau cu 5 petale, sa imi pun dorinte pe ele si sa mi le pun in san cu speranta ca mi se vor indeplini dorintele. Exact asa cum faceam cand eram mica. (Ti-aduci aminte, nu-i asa?)


Si sa mai stii ca, de 8 Martie, cand nepotul tau si fiul meu, mi-a daruit flori si o felicitare facuta de el la gradi, mi-am amintit de tine si de mine, cand eram de varsta lui...Cand abia invatasem sa scriu si eram plina de emotii in momentul in care iti dadeam felicitarea facuta de mine..
Pe vremea copilariei mele si a tineretii tale, nu exista florărie online. Nu se faceau livrări flori, dar ma descurcam eu cumva. Mergeam in piata, unde sigur gaseam o precupeata simpatica si vorbareata, de la care sa iti cumpar flori.
Mult mai simplu ar fi astazi, cand poti intra pe internet, dai o cautare rapida dupa flori online, gasesti florarie cu livrare si trimiti buchetul cui doresti tu! Cand doresti tu! In orice loc ar fi!


As vrea sa stii, Mama,ca mi-e dor de tine.. 
As vrea sa stii ca sunt bine!
Ca am in jurul meu oameni frumosi, am prietene si prieteni tare faini. Am prietene pe care le pretuiesc si care imi sunt dragi si carora le sunt draga. Am prietene foarte misto, Mama! Care tin case, care duc pe umerii lor- aparent fragili- responsabilitati mari, care merg la joburi solicitante sau stau acasa sa creasca copii--si acesta este alt job solicitant. Care stiu sa rada si sa se bucure, care stiu sa viseze inalt si departe. Care mai au doza aceea de nebunie frumoasa.... doza aceea de "nebunie", care arata ca esti inca tanar pe dianuntru oricati ani ai avea.
Si radem mult impreuna. Le sun des, le vad de cate ori apuc. Stam la povesti, ne hlizim, facem glume. Am facut multe tampenii impreuna..asa, cat suntem noi de femei de peste 40 de ani. Nici nu ti-ar veni sa crezi, daca ai fi langa mine si ti-as povesti (si stii ca-ti povesteam toate cele si te socai..si te schimbai la fata, Mama! Tu care ai fost educata sa fii rezervata si “cuminte”, mereu radeai cand auzeai cate nebunii faceam..Uneori mi se parea ca, prin mine, parca traiai si tu nebuniile pe care le aveai in tine, dar pe care nu iti permiteai sa le manifesti/experimentezi/le dai frau liber.. Caci “nu se cade”, asa erati voi crescute atunci..)

Uite, multumesc, Mama, pentru ca m-ai ajutat sa fiu ceea ce sunt astazi. Si ..o sa te amuze ce-o sa spuna cum: eu cred ca sunt una dintre cele mai misto femei pe care le cunosc. Da, da,da, ai auzit bine!! Eu sunt aia! Ti-aduci aminte ca-mi spuneai, de mica, “esti cam ingamfata...la fel ca taica-tau”, iar eu, cu tupeul celor 12-13 ani pe care ii aveam atunci, iti raspundeam sigura pe mine ” nu sunt increzuta, dar imi stiu valoarea si locul!”…
Despre asta este vorba…
Am grija de mine, am grija de nebunia si de visele mele…Am grija sa am in jurul meu oameni frumosi pe dinauntru, cu care sa impart vise, ganduri, cafele, vorbe, zile, vacante, seri...
Rad mult, plang cand simt ca asta imi vine, imi exprim liber sentimentele, imi asum riscurile acestei exprimari asa cum imi asum tot ceea ce fac..
Trec cu viteza de la fusta si pantofi cu toc si ruj..la adidasi si pantaloni scurti si trotineta.
Trec cu usurinta de la un flirt nevinovat in trafic.. la imbratisarea copilului cand il iau de la gradinita.

Multumesc, Mama, pentru ca mi-ai lasat o sora mai mare care a preluat cumva rolul tau, n-ai idee cate face din ce faceai tu..
Multumesc ei, ca mi-e alaturi chiar si cand nu-s cea mai prietenoasa sora din lume! 
Uite, Sis, florile astea sunt pentru tine...

Multumesc prietenelor dragi din viata mea, pentru ca ma suporta chiar si cand sunt super nesuferita, chiar si-atunci cand eu insami cu greu ma suport :)
Nu stiu exact ce am facut ca sa le merit, dar ma bucur nespus ca le am in jur, in viata, in suflet. 
Este super sa ma simt iubita fix asa cum sunt! Este tare bine sa le am langa mine si cand rad cu gura pana la urechi, dar si cand bocesc cu sughituri. 
Multumesc pentru ca nu incercati sa ma schimbati, ma acceptati cu tot cu aiurelile mele, cu enervarile mele, cu agitatiile mele..ba chiar participati activ la punerea in practica a unor idei mai traznite de-ale mele..
Cred ca o sa va fac o surpriza azi, tocmai pentru ca nu o asteptati, am sa va trimit flori la domiciliu. Am gasit eu o florarie minunata care face livrare buchete, este Interflora Romania 
Stiu sigur ca ma va ajuta sa va surprind!  
Si sunt sigura ca absolut oricare dintre voi s-ar bucura de asa surpriza! 


***
Acest articol este scris pentru SpringSuperBlog 2018, proba 4.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉