joi, 15 martie 2018

Gata casa, veniti la petrecere?!


Toti prietenii mei isi aduc aminte ca acum doi ani, fix pe vremea asta, eram in cautarea unui apartament. Ca, dupa niste luni bune de cautari, l-am si gasit. Happy-happy, joy-joy! 
Ei, dar dupa ce l-am gasit...m-a apucat renovarea!!! 
Dar din aceaa drastica, de la zero, cu refacut instalatie electrica, sanitara, daramat pereti, mutat pereti..tot tacamul! Cred ca ati prins ideea!! 
Au fost niste luni de zile in care am pierdut atat de mult timp si atat de multi neuroni cum nu credeam ca se poate! Cate drumuri, cate magazine am batut atunci, cate cautari pe net, cate drumuri la depozite, cate decizii-indecizii, cum ma bagau in ceata “mesterii” din casa (acum spuneau ceva, peste o zi schimbau)…Bine ca sunt genul de om care are simtul umorului la purtator, caci altfel..altfel cred ca ma urcam pe pereti! Si ar fi fost pacat, caci abia ii refaceam, nu-i asa? :)
Partea care a fost si mai urata din toata povestea asta, a fost partea financiara.
Ma explic! Ca orice om normal, care se apuca de renovare, aveam un buget alocat acesteia. Tineam chiar si un xls al cheltuielilor, ca sa nu le scap de sub control. Va imaginati cumva ca asa s-a intamplat? Nuuuuuuu!!! Am depasit bugetul alocat atat de rau incat luni de zile am suportat “consecinetele financiare” ale acelei renovari.


M-am gandit , dupa ce am incheiat renovarea, care au fost erorile majore si cum am reusit eu (adica eu, care sunt destul de organizata si de exacta la chestii financiare) sa ma duc in balarii in halul in care m-am dus.
Si mi-am dat seama care au fost cele mai mari derapaje. 
Si, cel mai important, mi-am dat seama ce mi-ar fi fost extrem de util. 
Daca as fi avut un loc, fie el si vritual, de unde sa pot sa iau tot ce imi trebuie, cu siguranta as fi obtinut (per total) o oferta mult mai buna. 
Daca as fi avut un loc unde sa pot negocia pretuile in functie de cantitate (de exemplu), nu sa am un pret fix---cum este in magazinele gen hypermarketuri, deja ar fi fost un castig. 
Daca as fi avut un loc (unul singur!!!- nu sa merg in zece-douazeci) unde sa gasesc tot ce imi era necesar, as fi scutit ore, nenumarate ore, de stat in trafic, plus ore de invartit printre rafturile hypermarketurilor in cautarea “cuiva” care sa binevoiasca sa ma ajute cu niste detalii tehnice (eu fiind complet pe langa subiectul materiale de constructii).
Cati dintre voi nu au ajuns in vreunul dintre marile magazine cu materiale de constructii si n-au trecut prin fazele “ nu ma ocup eu, cautati baiatu’ de la raionul x…” Bon, dupa cum se stie, ai sansa sa primesti raspunsul asta de la vreo 2-3 angajati pana sa nimeresti angajatul corect/potrivit raionului. Caci, deh, nu au eticheta pe ei, pe care sa scrie care de la ce raion este…Ei, si cand crezi ca, in sfarsit!!!, l-ai gasit (si poate chiar l-ai gasit!!) si zici ca l-ai apucat pe Dumnezeu de picioare…ah, well, omul nu e in stare sa te ajute cu mai nimic. Pentru ca, din pacate, adesea habar nu are!!!!
Iti vine sa bati pe cineva, jur!!!
In plus, uneori ai senzatia ca esti fraierit, ca incearca sa te faca sa iei ceva mai scump, nu neaparat ce iti trebuie tie; sau ceva care se vinde mai greu, numai ca sa-si miste niste stocuri. 
Si daca esti asa de "priceput" ca mine...pleci cu cine stie ce tampenii acasa!!


Imaginati-va ca azi am facut rost de bani si sunt gata sa imi fac casa. 
Eu imi pot imagina ce inseamna constructia unei case. Si nu pentru ca m-as pricepe in vreun fel la constructii. Ma rog, am idee despre ce e aia fundatie- dar habar nu am ce materiale pentru structura si fundatie ar fi necesare. Sigur ca mi-e clar ca e nevoie sa ai acoperisuri (ca doar n-a vazut nimeni casa fara acoperisuri, nu-i asa? ) , dar habar n-am ce ar trebui sa aleg sau care e diferenta dintre una si alta. Sigur ca mi-e clar ca iti trebuie tamplarie PVC, ca ai nevoie de izolatii, instalatii electrice, instalatii termice, instalatii sanitare. Dar....sa ma apuc eu sa inteleg ce inseamna toate minunatiile acestea, ori cum ar trebui sa le aleg??!?!?!? Nici gand!!!! 

Va asigur, va jur (pe cravata rosie, de fost pionier!) ca NU as face asta!!!!!

Ca sa nu mai vorbesc de faptul ca, dupa ce s-ar depasi etapele astea legate de fundatie si structura, dupa ca as vedea-o ridicata la rosu, as ajunge la nivelul in care cineva ar trebui neaparat sa ma ajute sa imi pun in practica visele in ceea ce priveste interiorul si... curtea!! 
Pai, da!! Curtea mea, prima mea curte, curtea mea viitoare, minunata, perfecta!! Daaaaa...neaparat cu un foisor, dar si cu spatiu unde va alerga viitorul caine (caci, va dati seama, daca voi avea curte..in sfarsit voi avea si caine!!!)..


Asadar, stiti ce as face? As da frumos o cautare pe internet dupa "materiale de constructii". Incercati si voi, veti vedea ca aceasta cautare va intoarce mai multe siteuri. Le-as lua frumos, unul dupa altul, la studiat. As incepe cu cele pe care nu le-am utilizat deja cu ocazia minunatei renovari, de care v-am povestit. De ce? Pai tocmai v-am zis: caut un loc "atlfel". Evident ca imi atrage atentia denumirea "vindem-ieftin", caci aspectul financiar este un aspect important!

Ia sa vedem! Ok, deci..clik pe el si..ia te uita, se pare ca pe vindem-ieftin gasesc cam tot ce imi trebuie. Intru si stuidez site-ul ca sa vad ce este diferit. Sa fie acest site acel "altfel de loc", pe care il caut?
Imi atrage atentia conceptul celor de aici:
"solutii ieftine si personalizate" . Da, este ceea ce si-ar dori orice om in situatia mea.
Incerc sa inteleg care-i sistemul de functionare, gasesc o explicatie scurta, logica si foarte clara.
Da, suna bine. Si, cum am spus, logic! Gandirea mea de matematician spune asta, asa ca merg mai departe si mai caut sa vad ce mai gasesc pe site-ul lor.
Ma intereseaza mult si felul in care va decurge transportul. Pentru ca am avut experiente neplacute cu un transport de faianta, cand am renovat. Din pagina in pagina ajung la sectiunea de testimoniale video. Ma uit la cateva dintre ele, recunosc, imi place ce vad! Imi place si ce vad la portofoliu...asadar, e bineeee, hai ca am curaj sa merg mai departe!

Stiu, par Toma Necredinciosul, dar dupa ce te-ai fript cu ciorba vei sufla si-n iaurt. 

Vad ca imi ofera consiliere in ceea ce priveste alegerea materialelor, v-am zis doar cat am suferit cand nu era nimeni care sa ma ajute prin hypermarketurile de specialitate...MINUNAT! 
Scap de grija transportului! Gaditi-va ce greu ar fi sa organizez transport de la "n" furnizori, inclusiv din punctul de vedere al "ordinii" in care ar veni materialele. In loc sa stau sa notez in nu stiu cate locuri si carnetele ce si cand ar trebui livrat, in loc sa stau sa discut cu fiecare in parte, eventual sa am si surpriza ca nu au masini disponibile cand am eu nevoie de materiale..am un singur furnizor, care stie exact ce si cand sa livreze!! SUUUPER!
Mai mult ca sigur, la cate am de cumparat, o sa am super preturi. Iar daca reusesc sa ies sub bugetul estimat, inseamna ca o sa-mi ramana bani mai multi pentru petrecera de casa noua!! :) IUPIIII!!!
Nu-mi mai ramane decat sa imi aleg un consultat de pe siteul lor si sa merg mai departe. 
Ceea ce voi face chiar ..A-C-U-M!!
Hai, va pup, papapa..am de povestit cu consultantul ales! Promit ca o sa va chem la petrecerea de casa noua!!  Veniti, daaaaa?? 


***
Acest artciol este scris pentru Spring Super Blog 2018, proba 5.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉