duminică, 18 noiembrie 2018

Din Kalahari, cu drag.

Este vineri seara. Imi propusesem sa ies cu niste prieteni, dar mi-a fost atat de frig azi incat nu am niciun chef sa mai scot nasul din casa. 
Acum un an, pe vremea aceasta, eram pe o plaja. A fost calatoria care mi-a schimbat traiectoria in viata. In seara aceea, la un pahar de vin si vorbe cu un tip (foto bloger), el m-a convins sa devin travel bloger.  

Am deschis inboxul cu gandul sa-i scriu un mail, sa-i multumesc ca m-a "trezit", dar tocmai am vazut mailul lui. O fotografie.




Ce-ai zice daca la final de an, ai scrie o serie de articole de aici? Le ilustrez eu cu fotografii. Hai in Africa de Sud!


In timp ce zambeam, simteam cum incolteste in mine ideea de a pleca pana acolo. In acelasi timp imi tot soseau pe mail oferte speciale Revelion

Oferta Revelion Christian Tour mi-a atras atentia. Am cautat sa vad daca gasesc ce doream si iar am zambit. Da, sansa imi surade. Am gasit oferta  de Revelion in Africa de Sud.


Am stat mai mult pe drumuri anul acesta, am invatat sa-mi fac bagajul in foarte scurt timp, sa pun exact ce imi trebuie. 
In Africa de Sud nu plec fara protectie solara, un binoclu si adaptorul pentru priza
Africa de Sud este o tara cu o suprafata impresionanta, o tara cu peste 11 limbi oficiale, o tara in care vei gasi atat lux, cat si conditii de lumea a treia. 
Tara care l-a dat pe Nelson Mandela, tara apartheidului de odiniara, a imbracat haine noi dupa 1994 cand a fost adoptata noua Constitutie. Recunoscuta ca fiind una dintre cele mai liberale din lume. 

I-am raspuns celui "vinovat" de decizia mea cu un mail scurt:
 Da, vin. Detalii intr-una dintre zilele urmatoare. 

Si am inceput sa-mi planific itinerariul.

Johannesburg

Este una dintre cele mai mari 40 zone metropolitane din lume. Capitala provinciei Gauteng (loc de aur)
Varietatea traditiilor muzicale din acest oras, ma determina sa spun ca pentru nimic in lume nu as rata o seara in Bassline, un club unde se poate asculta muzica de calitate. Nu degeaba motto-ul clubului este "In music we trust".
In ziua urmatoare vom pleca spre Parcul National Kruger, care se intinde pe o lungime de 352 km de-a lungul granitei cu Mozambic. Adaposteste nenumarate specii de animale si este una dintre cele mai apreciate destinatii turistice ale tarii, fiind dotat cu peste 20 de tabere de odihna si peste 15 cabane pentru amatorii de safari.  Aici ai sansa de a vedea in habitatul lor natural ‘Cei Cinci Magnifici ai Africii’: leul, leopardul, elefantul, rinocerul si bizonul. Sentimentul pe care il ai in mijlocul acestui colt de rai, este incomparabil. Asa simti si pe Blyde River Canyon, cel mai mare canion verde si al treilea ca marime din lume.

Vreau sa ajungem in satul traditional Lesedi (lumina). 
Satul este format din 5 ansambluri de locuinte traditionale: zulu, ndebele, xhosa, pedi si basotho. Cand seara se lasa, focurile se aprind, tobele incep sa se auda si oamenii locului incing dansuri. Ne-am prinde intr-un dans si noi. Sa las muzica sa "curga" prin mine, sa simt cat mai mult spiritul locului. 
La doua ore de Johannesburg, este orasul Sun City. Construit de magnatul Sol Kerzner, un oras pe stilul Las Vegasului. Ziua am alege sa ne urcam intr-un balon cu aer cald si sa zburam deasupra asezarii. Seara ne-am amuza la cateva jocuri de noroc. 

O calatorie unica

Din Johannesburg poti ajunge in  Cape Town cu avionul, cu masina sau... cu un tren de lux. Rovos Rail iti ofera aceasta posibilitate. Poti alege sa mergi cu vagoane noi, sau poti opta pentru vagoane clasice, datand din 1920-1930, dar foarte bine reconditionate. De fapt sunt transformate in vagoane de lux, cu lemn de teak, oglinzi imense, detalii de epoca. Vreau calatoria aceasta!

Cape Town

Orasul mama. M-am lasat cucerita de el de dinainte sa il vad in realitate, doar privind fotografii. Inconjurat de munti si de ocean, ofera o panorama care te lasa cu rasuflarea taiata. Luam telecabina si ajungem pe "paznicul orasului" Table Mountain. Orasul e la picioarele noastre. Dupa ce coboram, cu siguranta vom merge sa vedem renumitul Castel al Bunei Sperante, o constructie pentagonala impunatoare din sec. al XII-lea.

A doua zi putem ajunge la Capul Bunei Sperante, pe Insula Focilor- Insula Robben. Putem sa admiram pinguinii de pe plaja Boulders, mergem la Cape Point- locul unde se intalnesc cele doua oceane: Atlantic si Indian. Tot aici este si noul Far, care transmite cel mai puternic fascicul luminos din lume. 

Un final e un inceput. Kalahari

Cat despre noaptea cea mai speciala a acestei calatorii, noaptea de Revelion voi alege s-o petrecem altfel. 
La granita cu Namibia, se intinde desertul Kalahari. Locul nesfarsitelor dune rosii, al tufisurilor care le coloreaza pe alocuri, al imensilor baobabi. Locul de unde unele legende sustin ca provine Adam, caci ADN-ul bosimanilor localnicii stravechi ai locului, se pare ca ar contine cei mai vechi markeri genetici din specia umana.  
Situata aici, Tswalu Kalahari Reserve, este o rezervatie in care te poti caza intr-un mod complet exclusivist. Aflata in proprietatea unei familii, dispune de cele mai luxoase locuri de cazare.
Din respect pentru natura si ecosistem, locurile de cazare sunt gandite si construite astfel incat sa se "piarda" in natura, sa nu disturbe. Case deschise: din patul dublu al unei camere luxoase poti admira cerul si stelele. 
Un revelion fara artificii, zgomot, aglomeratie. Aleg sa-l petrec la capatul lumii, intr-un loc unde iti sta la dispozitie un maestru bucatar, ale carui creatii sunt delicioase. Un loc unde exista o pivnita pentru vinuri - celebre in toata lumea! 
Asa ca nu e de mirare ca am avea mancaruri ca bokmakiri (branza moale de capra, invelita in piper si usturoi), bobotie (carne tocata amestecata cu curry),  biltong (carne uscata aromata cu sare si coriandru), boerewors(carnat taranesc facut din carne tocata, amestecata tot cu coriandru). Stropite cu vin din tinuturile Cape Winelands.


La miez de noapte, cand voi privi cerul, imi voi dori sa calatoresc tot mai mult. Sa revin in Africa de Sud. Caci mai vreau sa mai vad, sa mai traiesc, sa mai simt minunatia acestei tari. Ma gandesc chiar sa consult un sangoma, poate aflu daca anul viitor voi face calatoria mea singura sau...?
Mana lui care a luat mana mea promite multe fotografii frumoase la toate viitoarele mele articole. 




 Articol scris pentru SuperBlog 2018, Proba 19:  Revelion la soare alături de CHRISTIAN TOUR

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉