luni, 19 martie 2018

Tu ce ti-ai cumparat ultima oara de pe Evernisaj?

Hai sa ne imaginam un joc simplu, l-as numi jocul sinceritatii.
Daca te-as intreba: "te-ai imbracat vreodata cu haine second hand?" ce mi-ai raspunde?
Sunt singura ca, o parte dintre voi, ar raspunde: no way! Poate din convingere, poate dintr-o rezerva in a admite ca a facut asta.
Dar daca te-as intreba "ai purtat vreodata haine folosite de altcineva?"oare ai mai raspunde la fel??
Poftim? Ai dat din cap ca "da"?? Serios??!! Ia, gandeste-te mai bine: sigur, sigur, sigur?

N-ai avut niciodata nevoie de o piesa vestimentara, nedetinuta in garderoba proprie si pe care n-aveai timp sau bani s-o cumperi? Sau poate ca nici macar nu o gaseai de cumparat fix in acel moment..? Iar tie iti trebuia ACUM , nu maine..Din fericire iti aminteai ca ai vazut piesa aceea in garderoba prietenei x, ori poate la sora ta...
N-ai avut niciodata o prietena, cu care sa te potrivesti la masuri? Asta pana cand ea a trecut la marimea urmatoare, in timp ce tu ai ramas la marimea initiala. Si, cand s-a intamplat asta, dintre hainele prietenei tale nu a ajuns nimic-nimic la tine? Nici macar rochia aceaa galbena, super meseriasa, pe care i-ai admirat-o atat de tare vara trecuta?


Da, eu sunt convinsa ca nu exista om pe lumea asta, care sa nu fii purtat haine second hand, chiar daca nu le-a numit asa. Chiar daca a fost doar pentru o seara, o noapte, ori doar cateva ore!

Ok, daca am trecut peste aceasta cutuma legata de conceptul second hand, daca ai acceptat ideea ca ai purtat haine second hand (si nu numai ca le-ai purtat, dar ai fost incantata sa le porti si te-ai simtit "WOW" in ele!) propun sa mergem mai departe.
Cu putin timp in urma, cautand pe internet hainele unui brand preferat, am descoperit ca exista si haine second hand online.
Fie vorba intre noi, m-ar fi mirat daca nu ar fi existat. Intr-o lume in care oamenii tind sa cumpere tot mai mult online, economisind timp si multe alte resurse, ar fi fost straniu sa nu poti cumpara si haine mana a doua de pe internet.
Si, daca tot am pomenit de resurse economisite, hai sa iti spun ce magazin mi-a luat mie ochii si cu ce. Magazin de haine mana a doua, caci despre asta vorbesc acum. De fapt, de haine, de incaltaminte, de accesorii..Ce mai incolo si-ncoace, cam tot ce-ti trebuie din punct de vedere vestimentar!
Se numeste Evernisaj, este un magazin second hand, iar ce mi-a placut cel mai tare la ei este principiul in jurul caruia si-au construit imaginea: "a fi in trend [..] este despre a tine seama de lumea in care traiesti, a fi constient ca resursele sunt limitate si ca tu, prin actiunile tale, influentezi viata celor din jur"

Pe mine, ma stii deja, caci ma citesti de ceva vreme. Asadar ai aflat deja ca sunt un om care traieste constient de faptul ca directia in care se duce lumea aceasta depinde SI de el. Si asta inseamna ca sunt tot felul de schimbari in viata mea, de cand am deveint constienta de acest lucru. Ca sa tin cont de concepte precum reciclare, refolosire, protejarea mediului. Ele sunt mai mult decat vorbe, ele sunt transformate in fapte.
Implicatii ale credintei mele in aceste concepte sunt si in zona care are legatura cu vestimentatia. Evident, tocmai de accea ti-am spus ca am rezonat cu mesajul celor de la Evernisaj.
Ce fac eu? Lucruri simple, pe care sigur si toti le poti face. In caz ca nu le faci deja!
La schimbarea anotimpurilor, fac o selectie de haine. Ma aflu in situatia (fericita) in care dimensiunile mele, implicit masurile la haine, raman constante. Asadar cand fac selectia nu este nevoie sa tin cont de "ce nu imi mai vine", caci imi vin cam toate. Insa, daca am haine (sau accesorii sau incaltaminte), pe care nu le-am purtat  unul sau chiar doua sezoane trecute, e cazul sa ne luam la revedere. Pentru ca mi-e clar ca, fie nu imi mai plac, fie nu ma mai reprezinta. Ce sens ar avea sa imi tin sifonierul imbuibat de haine, sufocat de ele si sa imi ingreunez singura viata.  Caci, evident, cand stai in fata unor rafturi /umerase pline si trebuie sa alegi cu ce te imbraci in ziua aceea, decizia este greu de luat.

Le depun in cutii, in saci de vidat. Le dau fie prietenelor, fie le trimit catre oameni despre care stiu ca au nevoie, pe care ii vor bucura. Oameni care le vor folosi cu placere.

Flashback
La 20 de ani, iesita (de cativa ani doar) din bezna comunismului, eram disperata dupa haine. Cumparam ca apucata, majoritatea le purtam o singura data, pe unele chiar deloc. Nu eram mai deloc selectiva - as putea spune ca eram in faza de cumparat cantitativ, nicidecum calitativ. 
Pe la 25 de ani, ceva din febra cumparaturilor se mai potolise. Incepusem sa devin mai atenta, eram deja la nivelul la care, cand cumparam ceva, ma gandeam cu ce se va potrivi din ce am deja in sifonier. Daca voi purta acel obiect vestimentar/incaltaminte. 
In  cativa ani prinsesem un "microb" si mai puternic decat microbul shoppingului: "microbul vacantelor". Devenea mai important sa plec in vacante decat sa arunc toti banii pe haine. Cu toate acestea, fiecare vacanta in afara tarii insemna intoarcerea cu o gramada considerabila de haine. Insa le cumparam mult mai constient, mult mai atenta.
Cert este ca, in jurul varstei de 30 de ani, am avut revelatia ca sifonierul meu geme de haine. Culmea, ca orice femeie, eram in stare sa stau minute intregi in fata lui si sa nu pot decide ce voi pune pe mine. Erau prea multe? Probabil. Erau haine care nu mai rezonau cu mine, cu cine eram, cu cine devenisem? Foarte probabil si asta!
Aceea este varsta la care au inceput marile schimbari in ceea ce priveste felul in care mi-am abordat vestimentatia. Intamplator sau nu, ele au venit intr-o perioada a vietii mele, in care deveneam mai echilibrata, mai sigura pe mine, mai ...femeie!
Usor usor am inceput sa ma imi construiesc o garderoba "capsula". Nu stiam ca se cheama asa, nici nu cred ca exista la noi acest concept. Faceam asta intutiv, ghidandu-ma dupa ceea ce simteam eu ca e corect sa fac cu mine, cu sifonierul meu, cu viata mea!

Back to the present!
Astazi, pentru mine, hainele sunt emotie!
Eu le-o transmit purtandu-le. Le impregnez cu emotia mea din momentul in care le-am purtat. O data incarcate cu ea, ele mi-o vor da inapoi, de fiecare data cand le voi purta. Pentru ca, automat, le voi asocia cu acea emotie.
Asadar nu e de mirare ca, in sifonierul meu, eu am "rochia in care atunci.."- cand m-am simtit poate exuberanta, poate speciala; am "camasa alba din ziua aceea de septembrie.."- cand el a consierat ca eram foarte sexi; am "sarafanul meu din Vama.."-cand eram foarte libera si fara griji....si altele asemena. Multe.

Cand imi cumpar haine pentru improspatarea garderobei am cateva criterii dupa care le aleg:
Evident ca, mai presus de orice, o piesa pe care o cumpar trebuie sa imi placa.
Apoi, desigur, rememorez ce am deja in sifonier. Cu ce se va potrivi haina pe care doresc sa o cumpar. Sau pantofii. Sau geanta. In ce situatii/ocazii o voi purta.
Deloc in ultimul rand, trebuie sa imi vina bine. Sa ma simt bine in ea, sa ma avantajeze.

Ce m-ar determina sa cumpar haine

 SECOND HAND

Ti-am zis deja, sunt adepta calitatii in favoarea cantitatii.
La acest capitol nu fac rabat.
Am gasit, de-a lungul timpului, cateva marci parca facute special pentru mine. Ca stil, croiala, culori.
Sunt deschisa si la nou, asadar ma uit si la alte haine.
Iti spuneam de Evernisaj. Ei, bine, am regasit pe site-ul lor branduri favorite, la niste preturi care bat -de departe- cele mai cele reduceri din magazinele firmelor respective.
Daca tot am gasit ce cautam, am zabovit pe site si am cautat bluze, fuste, m-am uitat la modele, la preturi.... Si, uite, chiar azi am pus ochii pe-o fusta. Alba. O caut de nu stiu cat timp, este cea care imi lipsea din colectia pentru vara ce vine. (caci vine, desi nu pare! Zau, iti promit ca vine!). Nu voi sta mult pe ganduri, pentru ca, fiind un site second hand nu au din modelul x, marimea mea, prea multe bucati. E cazul sa o cumpar cand am vazut-o. Altfel..altcineva va pune ochii pea ea si o sa dispara. Si as regreta nespus, caci nu este O fusta alba, ci era chiar FUSTA!

Tu?? Ce faci, inca mai esti pe aici, citind ce scriu eu? Sau ai intrat deja pe site-ul lor? Ce-ai gasit? Ce-ai cumparat? Spune-mi si mie, mor de curiozitate!!


@@@
Acest articol este scris pentru Spring SuperBlog 2018, proba 6.

2 comentarii:

  1. Eu cumpar second, si online si din magazine fizice. O sa browseresc si eu site-ul recomandat de tine sa vad ce gasesc. Multumim pentru recomandare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu drag. Eu nu am rabdare in magazine..in general nu am rabdare :).
    Ce mi se pare misto la online, si asta e valabil la orice site, second hand sau noi, este ca pot alege din start marimea, plaja de preturi, etc.. Mi-e mult mai usor asa, decat sa stau sa caut printre umerase/rafturi.
    Sa ma dau pe net pot s-o fac si de la birou, salvez ceva timp:))

    RăspundețiȘtergere

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉