luni, 6 iunie 2016

lecturi, vorbe, gesturi

Citeste benzi desenate cu Angry Birds. De ieri, de cand i-a cumparat-o tati de la Bookfest, cu ea in brate sta toata ziua. (promit postare separata despre Bookfest). Nu vrea sa-i citesc eu, adica pe mine m-a pus sa-i citesc doar ieri, inainte de somnul de pranz. Altfel, vrea el, doar el, caci "eu stiu sa-mi citesc si singur". Citeste baietelul..se opreste si reciteste, cand da de-un semn de punctuatie la final si nu tinuse cont de el... Isi citeste cu intonatie..se amuza..se distreaza si este tare bucuros ca poate..el! Dimineata si-a luat cartuloiul in brate (chiar este mare) si m-a intrebat "Dupa ce merg la baie si ma spal pe dinti, pot sa citesc in pijamale? Sunt cam grabit sa citesc din angry birds, pot sa ma schimb mai tarziu?". Sigur ca a obtinut aprobarea, cum as fi putut altfel?? Stateam pe hol, nu ma vedea, si-l ascultam citindu-si...si, printre multe zambete, mai ca si-a facut loc si-o apa-n ochii mei. Cresti, baietelule, cresti asa de repede!!!...



A primit si cartea Alinei Manole, "Aventurile ratoiului Adalbert", la lansarea careia noi NU am ajuns. (sa ne fie rusine, dar el s-a lasat dus de valul KARAOKE & staff...in Cismigiu.. si nu s-a mai dat plecat de acolo. Asa ca n-am reusit sa le facem pe toate..). Cu autograf, pentru Andrei-mare, dar tot Andrei e si cel mic, asa ca darul pentru Andrei-mare a ajuns la un Andrei-mic :). Multumim. :) Ieri a vrut sa citeasca el toate numele si (desigur!!) numerele de capitole. A facut-o. A citit si ultima fraza, cea in care ne anunta ca vom afla ce se mai intampla intr-o alta carte. VA URMA. -asa scrie Alina, asa ca Andrei m-a anuntat ca o sa avem si cartea care va fi continuarea acesteia...NEAPARAT. :) Pana atunci, aseara, la culcare, am citit jumatate din ea. El ar fi vrut-o pe toata, dar era trecut de 23 si doream sa adormim pana in miez de noapte, asa ca ne-am oprit la jumatate. Dimineata, primul lucru spus la trezire "Mami, stii de ce Adalbert nu dorea sa iasa din ou? Pentru ca nu stia ca-l asteapta o mamica iubitoare. Dar mamica lui stia ca va veni Adalbert, asa ca toc-toc, a spart ea oul cu ciocul!". Un rezumat bun, as zice eu.. 

Intindeam rufe, pe balcon. Desculta, caci ma grabisem si nu mai apucasem sa-mi pun papuci (eu, care oricum sunt antipapuci!!). "Mami, o sa racesti!" (da, il cam pisez pe el la cap sa isi puna papuci, pt ca aici este mult rece pe jos..) A disparut si m-am trezit cu el in balcon cu...papucii mei in brate. Mi i-a asezat la picioare, grijuliu. "Multumesc, Andrei" Tare mirata, tare emotionata..nu aveti idee cat de tare.. "Cu placere, mami. Doar eu sunt in casa sa am grija de tine. Si tu ai grija de mine mereu!" Cresti, dragul meu, cresti asa de repede!!...


Vorbea cu o doamna, intr-un magazin. initial, cat timp nu si-a ridicat ochii catre ea, el fiind atent la altceva...i-a vorbit la persoana a doua singular. Cand a vazut-o, fiind doamna mai in varsta (adica asa..cam de varsta mea :P) a schimbat brusc si a inceput cu dumneavoastra. Mi-a picat capul pe jos, habar nu aveam ca face asta cu atata usurinta, de altfel nici nu am pus accentul pe asa ceva, mi se parea destul ca saluta cand intram, spune multumesc, spune la revedere la iesire.. Are totusi DOAR 4 ani jumatate.

Sigur..asta nu-l impeidica sa-i spuna altei doamne, care-i spunea ca "daca darami standul acesta o sa te inchid aici ca sa pazesti magazinul" (intr-un mega) "Ce prostie ATI SPUS! Cum ar putea un copil sa pazeasca magazinul?, pentru asta aveti nevoie de un adult, cum ar fi domnul acesta adult" -si a indicat un domn de la coada... Noroc ca doamna avea simtul umorului...si nu i-a tinut si-o morala despre cum sa NU spui unui adult ca zis o prostie..etc-etc...


Lunea mi-e cel mai greu sa plec dimineata de acasa, dupa cele doua zile de "aventuri impreuna"..mi-e cel mai greu....Ma voi apuca serios de jucat la 6 din 49...poate ..cine stie... :)

2 comentarii:

  1. Si eu imi doresc tare mult cartea Alinei Manole, dar deja am cheltuit o groaza pe carti luna asta :))) Cred ca mai astept putin. Pare foarte faina si abia astept s-o citesc si eu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca e misto si sa o citeasca ei (cand sunt mai maricei, nu ca A) caci e cu litere mari si este si tare frumos ilustrata. Si povestea e fainuta. :)
      Luna viitoare..:)
      Si eu vreau Paienjenel, a Cristinei, dar bugetul deja e epuizat...si acusica vine si vacanta..asa ca mai stau...

      Ștergere

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉