marți, 4 noiembrie 2014

Just an ordinary day... :) Mother day!

Sa zicem ca e luni. Sau marti. Sau miercuri. Sau oricare zi din timpul saptamanii.:)
Pentru ca undeva in timpul noptii catre dimineata, de cele mai multe ori, domnisorul vine si ma ia la el in camera, majoritatea diminetilor ne gasesc in acelasi pat. Ma trezesc rar inaintea lui, adica dintre noi el este primul care incepe ziua. Il simt -il stiu cand e gata sa se tezeasca pentru ca incepe o foiala-fosgaiala langa mine. Tin ochii inca inchisi in speranta ca nu e inca gata somnul..ca mai atipeste...ca sa mai fur si eu 10-15 minute.. Se intinde ca un motan la soare, se foieste..cand pe stanga, cand pe dreapta, cand pe spate...cand peste mine, cand langa mine...Apoi, dupa fosgaiala deschide si cohii. Si zambeste laaarg. Uneori ma pupa, alteori ma mangaie, alteori e prea grabit pentru vreuna dintre astea si se ridica in fund si-ncepe sa turuie. Despre divesre,poate-s ce-a visat el peste noapte, poate-s ce amintiri i-au ramas mai puternice din ziua ce-a trecut..nu stiu exact.. Daca nu-i in mood de turuiala, atunci poate-i in mood de "citim o calticica". Si ...da..citim...pana sa ne extragem din pilote/paturi..Initnd o mana si iau o carte de langa pat. Citesc. Nu vad bine inca, nici sa vorbesc n-as fi in stare daca n-ar fi asa de clara si fara drept de refuz solicitarea. Sau e in mood de hai sa ne tavalim prin pat si sa ne chitonim.. Sau e direct in mood de "melgem la tati la calculator", ceea ce nu fericeste pe nimeni caci si tati si eu inca tragem de noi sa ne trezim.
Cert este ca zambeste mereu la trezire. Si asta deja imi face ziua buna! :)
Apoi..hai jos..hai la baie, sa faca pipi..sa se spele pe maini, pe ochi, pe dinti (da, am inceput sa tin la ritualurile astea, caci vreau sa se invete cu ele..). Ne intoarcem in camera. Daca inca nu se trezise si nu venise si Tati, acum sigur apare.
Vine schimbatul cu haine de casa, facutul patului. Aici le face unul dintre noi, care ramane in camera, functie de ora...
Inevitabil ajung in bucatarie. Aprind aragaz, pun ibric pentru cafea. Caci, desi par treaza, inca nu sunt. (da, eu sunt orice numai o persoana matinala NU SUNT!) Pana ajunge apa in punctual de fierbere deja am scanat cu mintea ce va manca copilul dimineata si la pranz. Are tot ce-i trebuie? Tre' sa mai fac ceva? Uneori e nevoie sa-i pun rapid la facut..un ou, un piure, ori conopida, ori..Poate ca gasesc si una-doua farfurii pe care tot eu le-am folosit peste noapte..(da, sunt si din aia care mananca naoptea!!)Le spal rapid, spal-curat fructele, fac sucul lui..Ups, apa a fiert pana a scazut..adaug alta..reusesc sa fac si cafeaua...
Din camera cel mai adesea il aud pe Andrei citindu-i sau au intrat deja in febra constructiilr de Lego, sau sinele de tren ...sau...sau...
Sucu-i gata, adaug vit C, I-l duc. Il pup o tura.. Ma-ntorc la bucatarie, aprind tigara si, cu cafeaua in nas, la geam, curat -tai cartoful. Sau ce-o fi ala. Sau poate e peste de pus la cuptor..Anyway..ceva sigur e de pus la foc dimineata, ca doar d-aia avem bona, ca sa gaseasca mancarica copilului facuta!
Intre timp a venit si bona, asa ca il preia ea. Pai, daca tot a venit, hai sa-i las si mic dejunul. Ca nu's cum se face, dar -daca nu-l las eu- copilul nu vrea ce ii da ea, sau ea nu stie ce sa-i dea, sau..sau.. Tzac-pac repede o felie de paine cu unt si somon, sau cascaval sau poate branzica din aia de capra trainabila sau paote niste camembert..Caci nu-s multe pe care le accepta. Ah, poate Martinica (sa-l ia naiba, de ce l-oi fi luat eu prima oara, caci i-a placut si, uite, acum cere..!!).
Intre timp aud bona vorbind cu ..??..la telefon. Sau ea e pe la baie si copilul o striga..Sau..Uneori, o aud citindu-i. Uneopri o aud "aaa...pai faci tu puzzleul asta mare??!" si nu pot sa tac si-i spun "il face, doamna, daca il ajutati putin!"(da, el il face, ea nu stie!!). Anyway..hai la masa...fug la imbracat...in timp ce-o fac mai aud vreo nshpe chestii care ma scot din papuci ..incerc sa le ignor, dar nu pot..intru si i le mai zic si lui Andrei (mare)(conform principiului de ce sa ma oftic doar eu:P)
Hai ca am reusit, am iesit pe usa, ma arunc in masina si o iau spre munca. Ah, da, este sigur trecut de 9, dar..din fericire pot sa ajung mai tarziu si compensez prin ora la care plec ..ce bine ca se poate..

Orele de munca se deruleazae repede -inainte. De acasa mai am vesti, uneori de la Andrei, alteori de la bona, mai vb si cu copilul o data-de doua ori..uite ca se apropie 18..o iau spre casa...Copilul e fie treaz deja, fie nedormit (in zilele in care nu il mai adoarme, dar..deocamdata..slava Cerului, nu s-a mai intamplat asta!)

Pe drum poate fac o halta in Mega sau in Carrefour, am facut lista? nu mai stiu, cred ca da, dar unde naiba o fi...ei, lasa, ma dscurc si fara (da, sigur uit ceva important!!)...Ce bine ca Andrei e acasa si stau impreuna, caci bona a rupt usa la ora fixa si eu sigur as fi ajuns cu mult dupa ora aia....

Uite ca-i..18,30..sau poate mai tazriu, uneori mai devreme... Ne pupam, ne imbratsiam mai mult sau mai putin, dupa moodul lui:). Iesim afara tot dupa moodul lui... Daca il conving...bagam o plimbare ori pe langa casa, ori prin centru, ori printr-un aprc..Povestim...de toate. Daca nu-i in mood de iesit...dar e destul de devreme pt vizita..mergem la Mihaela si la Codin... Daca nici asa nu merge..poate o librarie? Poate Noriel? Daca nu vrea nici in ruptul capului nimic din ce-i propun..stam acasa. Si...ne jucam. Cu..masini, puzzle, culori-carti de colorat, citim, desenam, umflam-alergam baloane, etc-etc. In doi: eu si el, in trei, uneori doar ei doi -timp in care ma infund in bucatarie fie sa fumez o tigara (desi , in ultima vreme, incerc ca seara sa nu mai fumez acasa...sau fumez una inainte de a intra sa-l culc..ca sa fiu zen:P), fie imi gasesc de lucru prin bucatarie..

"Mi-e foame!". Aoleu, da, pe bune? Ma uit la ceas, auci, s-a facut deja ora...x? Da, s-a facut. Mancam. Adica mananca el, uneori si eu daca prazul meu a fost cu multe ore in urma... Ceva usor. Eu. Caci oricum o sa mai mananc si cand ies de la el:)

Ne apucam de facut patul,el nu vrea, Andrei il trage cu covorul ca sa nu tragem patul pe el, el rade, apoi noi facem patul-el vrea sa ajute, ei fac cort, eu intru la baie...gata, hai, Tati ma baga in cada! Si urmeaza 20 minute..poate chiar mai mult..Chitoneli, harjoneli, ras, inventivitate, balaceala,de taote, Vecinii nostril stiu cand facem baie. Si, da!, facem impreuna. Eu cu el, cel mai des. Dar sunt seri in care fac ei doi, ca baietii. Si, da, noi avem costume de baie pe noi! Asta ca sa nu existe dubii!!
Sa iesim din baie..? Nope..poate doar daca ...Tati? Calculator? Wheels on the Bus? Oh, da, hai ca macar asa iese fara scandal... Andrei il ia, eu raman. Aud chitoneli din dormitor, se hliezste cu Tati. Zambesc. Il imbraca in pijamale, ii usuca parul, il incalta..apoi copilul isi ia paturica si fuge la calculator. Urmat de Tati. Acolo ii vad cand ies eu din baie. Acolo sunt cand ma duc la bucatarie. Caci avem un lapte de incalzit si..da..cel mai adesea o tigara de fumat. E linsite in casa, doar Wheels se aude...trag din tigara..ma trezeste din visare bip-ul care ma anunta ca s-a incalzit laptele.. Gata, hai la somn..mai amana nitel..hai inca una si gata..ultima..bine, fie...

Copilul este adus in pat. E aprox 22. Unoeri mai devreme. Foarte rar mai tarziu.( Mai deloc). Ziceti ca gata? Nope! Wrong! Laptele e baut apoi..inevitabil..OALA. Zice el. Aducem, sigur ca da.. Asezat confortabil pe oala, continua "O CALTICICA!". Ok..hai.. Cand s-a incheiat si asta, vine spalatul pe dinti, siropul de seara (cand e cazul), serul-apa de mare in nas (idem), lumina stinsa dupa pupacelile cu tati, apoi..la lampita..citim iar. 2-3carticele.. Apoi maraie ca mai vrea, eu negociez..uneori maraie mai mult, alteori mai putin.. Din acest moment..cu putin noroc..in juma' de ora doarme.

Aprox ora 23: varianta serilor ce-au urmat unei zile mai ok:  la geam..la bucatarie..fumez o tigara..
Varianta de dupa o zi mai obositoare: aprox 23: in pat, intr-un dormitor, o mama doarme lemn langa fiul ei de 3 ani. Probabil ca se va trezi in cateva ore, buimaca, dar deocamdata doarme lemn.
Varianta proasta: ora 23, o mama doarme lemn, o voce mica de baietel spune, brusc, langa ea: "s-a telminat pampalam! punem ial pampalam!!"


Episodul urmator: s-ar putea sa fie un guest post. An ordinary day...a Father day:)
Sa vedem!:)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉