vineri, 16 mai 2014

2 ani si 5 luni. sau 29 luni:)

Mamelor din lumea-ntreaga...eu va dau un singur sfat...:))
Nu lasati copilul sa vada ce e in frigider. Eu, din dorinta de-a deveni un copil descurcaret, am zis sa-l las sa ma "ajute" sa luam/ punem diverse chestii in frigi. La ce a dus asta? Well...aseara...dupa ce-am pus untul al loc, a vazut Danonino si le-a furat de-acolo cu chiot: "haaaaaa" facea prin casa fugind cu cele 4 Danonino in brate..."haaaa...daninoooo". Nu, nu i-am si dat si nici n-a urlat ca vrea (ar fi fost culmea dupa "ciobitza loz"-aka ciorba de loboda- si "paine cu unt hi cu miele" sa mai vrea si danino...). Asa ca, dupa ce si-a facut turul de razboinic care-si plimba prada prin casa si si-o striga:)...am mers sa le depunem la loc, in raftul lor. Ghinion...la vedere era telemeaua de capra...asa ca a urmat strigatul doi (de parca acum descoperea apa calda!) "bazicaaaaa...vleau bazicaaaa" si a furat-o si p-aia. Iar la asta n-am mai scapat...asa ca, desi era plin ca un cimpoi, a trebuit sa tai o bucata pe care si-a indesat-o pana in omulet si a plecat razand cu gura plina de branza si pana la urechi:)

Mda...aceasta este introducerea unei postari din zona "incep mofturile la mancare". Mofturi? Preferinte? Sa le spunem cum o fi... Cert este ca nu mai este asa de simplu ca inainte, cand mergea dus cu zaharelul si mai accepta si ceva ce nu dorea neaparat... 
De asemenea nu mai merge sa mananci in fata lui ceva ce este "interzis" copiilor. (gen chipsuri-de care eu cam consum, ori eugenii- de care consuma tati)
Ceea ce ne duce in punctul in care fructele lipsesc aproape cu desavarsire (de legume nici nu mai zic, alea nu au fost nicicand prezente. Crude, adica..), iaurtul bun-bun este refuzat, iaurtul chiar si cu fructe este refuzat... Spre marea mea jale si usoara disperare. Daca ar fi dupa el ar manca doar paine cu unt si cu miere sau cu cascaval sau branza goala (de orice fel!), sau Fagarasuri sau Danonino sau biscuiti sau... Ma rog, ati prins ideea, 90% dintre ele sunt chestii foarte "sanatoase".
Ah, si daca tot ziceam mai sus de eugenii...intr-o seara taman iesisem din dormitorul mare- unde statusem toti trei. Eu si copilul iesim si mergem la joaca in camera lui, Andrei ramane acolo...usa intredeschisa...noi doi incepem sa ne jucam pe jos cu nu's ce chestii...si se aude un fosnet...moment in care una bucata copil tasneste razand si chiuind..."Aia-aia..."macam aia a tati" si fuge direct la locul unde taman incerca si tati sa desfaca o eugenie.. :) Bai, dar daca vedeati satisfactia si extazul de pe chipul celui mic cand savura jumatatea lui de eugenie...ati fi murit de ras, jur! :P
Sau...in Cismigiu, weekendul trecut...Zice Andrei "sa-mi iau o inghetata, sau o vrea si el?"...zic "ah, ia-ti, nu vrea ca nu stie cum e". Mizam pe ideea ca nu e zi in care sa nu vada un copil sau un adult lingandu-si inghetata, atunci cand ajungem in Cismigiu..in timp ce el isi consuma fructele sau compotul sau ceva...altceva decat inghetata! Ei, bine, se pare ca n-a mers asa... A vrut...si...da, a tras cateva limbute minuscule pe ea...Si, evident, s-a lasat cu "mmmmmmm" satisfacut si cu "iamiiiii"....si cu "ih-ih-ih" (un fel de mormaiala insotita de gat lungit catre inghetata...) cand mai dorea...

Asta e...nah, incerc sa ma consolez cu ideea ca macar in 2 ani si 5 luni l-am tinut departe de diverse si l-am hranit sanatos-bio-si mai stiu eu cum.. Cred ca s-a cam incheiat etapa asta...
Recunosc ca ma oftic pt faptul ca nu face la fel si cand mancam fructe in jurul lui ...sau vreo salata...un ardei...o ridiche... ceva sanatos (caci sa stiti ca mancam si din astea! :P). Nuuuuu...la astea se uita si ti le intinde binevoitor "manaca mami/tati"... mda....:(


In  rest...schimbari de la o saptamana la alta. Este afectuos, dar si nabadois Andreiulnostru:).
Pasiunea pentru masini nu a disparut, acum desenam si siglele si...spre mirarea mea...desi sunt complet antitalent la desen...le ghiceste pe toate cele reproduse. 
Afara nu se omoara dupa studiul naturii... n-are rabdare sau chef sau placere... nu stiu exact...Ii mai arat cate-un norisor pufos, dar fix atunci el imi arata un Audi negru...ii arat un copac crescut stramb, dar el vede in conturul lui vreun Thomas.... Cu toate astea de bagat la cap ca aia-i tulpina, ca aia-i radacina, ca alea-s frunze... ca ala-i melc, ca aia-i furnica..ca ala-i fulger, ca ala-i tunet...pe toate le-a retinut. Atata doar ca nu e pasionat de ele, nah... Cel putin deocamdata nu... Si, daca tot veni vroba, nu-i place ploaia. Cand incepe, vrea s-o oprim...numa' ca (desi si noi am vrea) nu stim cum. Ba chiar cred ca-l sperie nitel..caci, daca incerc sa-l adorm cand e ploaie, adoarme mult mai greu...Nu se agita, doar sta cu ochii mari cascati:) In schimb cu baltoacele este cu totul alta poveste: ele sunt adorabile si numa' bune de luat in picioare. 

Pe strada mergem de mana...frumos...studiem casele (mai exact numerele de la porti), vrea sa inchida toate portile (anul trecut era faza in care dorea sa intre in toate curtile...asa ca am evoluat), si ...evident...e atent la toate marcile de masini care trec pe langa noi...  Cand intram in parc ...devine alt copil...Unul extrem de "alergalet", argint viu, fuge de la un leagan la altul, de la tobogan la balansoar, de la copacul x la banca y...si tot asa... E un adevarat tur de forta mersul in parc, cu exceptia momentelor de "pauza" -adica alea in care scriem cu creta sau facem baloane. Ah, sau ne jucam cu masinile (dar astea sunt tot mai rare, ceea ce este foarte bine!).

Cam astea deocamdata...caci mamaluiAndrei este intr-o super criza de timp...si nu prea mai apuca sa tine jurnalul updatat...:(


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉