vineri, 16 noiembrie 2012

Un reportaj care m-a scos din sarite

Am vazut azi-noapte o reluare de stiri pe un post TV…si …mama, ce m-am enervat la una dintre ele. Culmea, una care era gandita sa impresioneze si sa stoarca lacrimi..pe mine m-a iritat la culme! Ma explic imediat.
Cazul in sine este foarte trist…o femeie de 29 ani cu cancer si cu 6 copii. La prima strigare/auzire m-a miscat mult, caci boala asta mi se pare una dintre cele mai nenorocite cu putinta si pentru cel bolnav si pentru familia lui. Am trait 7 luni de neputinta si de durere alaturi de Mama mea- cand ea a fost diagnosticata cu cancer. Din pacate ..atat a apucat sa mai traiasca. Suficient cat sa aflu ce inseamna sistemul medical romanesc -cand e vorba de asa diagnostic. Nu voi intra in detalii, caci nu acesta este subiectul si..nici nu sunt in stare sa vorbesc acum despre asta.
Revenind…femeia bolnava de cancer cu 6 copii nu are venituri, caci- evident nu poate sa munceasca in situatia ei. A fost diagnosticata acum 2 ani cu aceasta boala oribila. Cel mai mare copil are 6 ani, este o fetita simpatica si care prea devreme se maturizeaza. Cei mai mici…si de aici vine enervarea mea…au 3 luni!!! Ati inteles?? 3 luni!! Sunt doi gemeni de 3 luni!! Adica tanara mama de 29 de ani, care avea deja 4 copii cand a aflat de boala si cand a inceput tratamente cu citostatice, a ramas gravida cu 2 gemeni DUPA CE SE STIA BOLNAVA. Si i-a nascut pe bietii copiii aia, care n-au nicio vina ca s-ar putea sa ramana de foarte devreme fara mama!! Dar nicio vina!! Mama, cat m-a revoltat!! Nu, nu m-a impresionat si nu mi-a venit sa hohotesc de drama ei, caci m-am umplut de furie pentru cat de inconstienta si de nedreapta este fata de acei 2 copii!! Ok, fata de cei 4,  care erau deja nascuti, n-are ce sa faca…nu e vina ei ca s-a imbolnavit si ca ei trec prin asta.. Dar cum, pentru numele lui Dumnezeu, sa mai faci doi copii cand situatia ta este una ca asta???!!!! Cum poti sa-ti permiti sa faci o astfel de alegere, fara sa-ti pese de viitorul copiilor alora? Ce fel de suflet de mama ai??? Nu zic ca trebuia sa faca intrerupere de sarcina(desi, intr-o astfel de situatie, cred ca si asta era indicat!)…ci spun ca exista si sex protejat, la naiba!, astia chiar n-au auzit de asa ceva???!!! Nu, nu mi-e mila de cei care, dupa ce fac 10 copii, apar la tv sa se planga ca nu au cu ce sa-i creasca!!! Nu, nu  mi-e mila de cei care isi tarasc copiii pe la semafoare ca sa ii foloseasca ca pretext la cersit!!! Dar mi-e mila rau de tot de copiii aia, care n-au nicio vina, care ar merita sa creasca altfel..si sa se bucure de vieti normale. Cred ca intr-o tara civilizata protectia copilului ar face ceva in astfel de cazuri!! Asa cum cred ca intr-o tara civilizata ar exista consiliere psihologica pentru cei care au cancer, ca aceasta consiliere psihologica i-ar ajuta pe oamenii fara minte (ca aceasta femeie) sa ia decizii mai bune decat cea pe care a luat-o aceasta tanara. Da, este lovita de soarta, asa e. Dar de ce sa mai obligi doua suflete sa fie si ele lovite de soarta???!!!
Crainicul tv -oricum foarte antipatic- a avut si niste comentarii patetice…Iar eu tot asteptam sa zica ceva si de barbatu’femeii, ca el nu ea deloc mentionat in tot minireportajul. Ca doar nu i-a facut cu Zburatorul!!!!
Anyway…cu sau fara barbat…inconstienta asta de femeie m-a enervat!! Asta e, nu-s asa de sensibiloasa incat sa lacrimez la cauzele celor care, prin alegerile lor, fac sa sufere suflete nevinovate de copii!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉