sâmbătă, 6 octombrie 2018

Galceava din dressing

Numele meu este Vio si fac parte din AFDS. 
Asociatia Fostilor Dependenti de Shopping, in caz ca nu stiati ce este aceasta.
Haine, pantofi, genti, curele, esarfe, bijuterii (musai din argint).. toate acestea ma strigau din vitrine, cand treceam pe langa ele. Camasile dadeau din maneci si imi faceau semne sa intru si sa le cumpar, rochiile se umflau precum celebra rochie a lui Marilyn Monroe si ma ispiteau sa le probez, pantofii dansau de parca o Ginger Rogers invizibila ii incaltase…Ce mai incolo si-ncoace, ispitele erau la tot pasul si eu nu le rezistam.
Cand nu ma plimbam pe strazi, asadar nu aveam ispite la tot pasul, degetele mele fugeau incontrolabil catre telefonul de pe care accesam siteuri de ..exact, ati ghicit!, de magazine online.
Dressingul meu ofta, incarcat la refuz. 
Oftau si cardurile mele, in suferinta profunda, de care ori vizitam cate-un mall. 
Oftam si eu (culmea!) de multe ori cand incercam sa imi aleg ceva de imbracat din el. Filmul clasic cu numele "Femeia in fata sifonierului". Eu jucam scena aceea in care ea sta si se holbeaza la niste maldare de haine si nu stie ce sa aleaga...

Pana intr-o zi.
Ziua in care, trecand pe langa dressing, am auzit mare harmalaie. Se certau fustele pe "care-i cea mai frumoasa", se impingeau tricourile- care sa stea mai in fata pe rafturi, se trageau camasile de gulere sau isi smulgeau una alteia nasturii. Ba chiar, cand am deschis usa, o esarfa, de tristete, s-a aruncat de pe raftul cel mai de sus.. 
In toata harmalaia starnita erau cateva obiecte vestimentare tacute, care nu se amestecau in galceava celorlalte. Isi pastrau un aer distant, usor superior. Ca si cum ele nu erau atinse de nebunia ce cuprinsese garderoba mea. Intrebate de ce ele nu se plang si nu se cearta, au zambit si au mentionat ca ele sunt cele mai "bagate in seama" obiecte din acel dressing.
Am analizat discutia lor si mi-am dat seama ca aveau mare dreptate. Erau nenumarate haine nepurtate de saptamani. De luni chiar! In timp ce altele, 10 in total, erau favoritele mele. De aici si aerul lor de usoara superioritate. 
Imi place ca garderoba mea sa ma reprezinte, sa fie asociata cu felul in care sunt, cu ceea ce admir la o femeie: eleganta, feminitatea, naturaletea. Deci nu de mirare ca toate tinutele mele se construiesc in jurul acestor 10 obiecte vestimentare.

Jeansii.
Sigur ca sunt de baza pentru mine. Vedeti, mai ales modelul acesta drept, albastru inchis. 
sursa: answear.ro
Ii combin cu tricouri, la nenumaratele iesiri in parc, cu copilul. Sau ii port cu camasi, cand merg la birou. Adaug o camasa de in si am obinut o tinuta in care ma simt extrem de in largul meu. Ma salveaza tot jeansii si cand vreau sa-mi fac o tinuta de petrecere cu prietenii: aleg un top sau o bluza, adaug niste pantofi cu toc..si-s gata de party. 
(Da, si eu sunt printre cele care, mult timp, au considerat ca jeansii n-au ce cauta cu tocuri. Mi-a trecut asta! Am descoperit ca anumiti pantofi cu toc si anumiti jeansi fac casa buna impreuna!)

Camasa
Camasa alba. Bine, ok, recunosc, camasile in general. Cea alba in particular. 
Cu maneci lungi sau trei sferturi; cu buzunare, fara buzunare; cu guler clasic sau tunica; cu nasturi pana jos sau doar cu cativa nasturi la gat..camasa este la mare inaltime in garderoba mea.
Fie ea cea din in, lejera, subtire, mangaietoare pe pielea bronzata de soarele verii... Fie ea cea office, o idee mai mulata, usor cambrata. Cea care aduce acel "quelque chose" unei tinute, oricat de nesofisticata ar fi tinuta respectiva.
Merge de minune cu jeansi, dar o pot combina cu multe alte obiecte vestimentare. Pantaloni office, fusta creion, fuste cu imprimeuri. Pe cea de in am combinat-o chiar si cu pantaloni scurti, aproape de fiecare data cand am condus spre mare anul acesta. 
sursa: answear.ro

Oh, nu, nu m-as lipsi de camasa alba! Ca sa nu mai spun ca aceasta nonculoare, care este albul, scoate in evidenta bronzul verii. Eu, ca o fericita detinatoare a unui pigment ce-mi permite sa ma bronzez rapid, ma indragostesc de camasa asta in fiecare vara. Si nu-mi trece niciodata!

Rochia. Rochia neagra, in particular. Pentru mine rochia neagra este ceea ce numesc rochie eleganta cu adevarat. Modelul preferat este cea simpla sus, chiar la baza gatului, iar partea de jos de tip creion. O idee sub genunchi sau la jumatatea genunchiului- ca lungime. Imi place s-o port cu tocuri, dar am purtat-o cu dezinvoltura si cu balerini. Sigur, conteaza mult si materialul. Eu prefer materialele prietenoase cu pielea, bumbac, tricot subtire, cat mai putin sintetic. Daca se poate deloc? 
sursa: answear.ro

M-a salvat la Revelionul trecut, m-a salvat si la o intalnire importanta cand habar nu aveam ce mi-as putea pune pe mine. Si singurul accesoriu adaugat a fost o esarfa colorata. A schimbat radical totul. 
Ca sa nu mai spun ca, uneori, e destul sa porti un ruj rosu si el o va scoate suficient in evidenta. El pe ea, ea pe el si amandoua pe tine!
Recunosc ca, uneori-mai exact vara, pe locul 1 in topul rochiilor se muta cea alba. Da, de in. 
Pentru ca ....vara, pentru ca... mare, pentru ca... soare, pentru ca..love it!

Daca tot am amintit de esarfe..
Mari, mici, uni, colorate, dungate, inflorate. Pot schimba radical o tinuta banala. Le poti purta prinse in nenumarte feluri. Si nu doar la gat, serios! Le poti prinde, aparent neglijent, de-o geanta; te poti ajuta de ele sa-ti prinzi parul; le porti purta aruncate pe umerii goi intr-o seara de vara.

Fusta creion. Culoare neutra. Da, exact, aceea in care rar am vazut femeie careia sa nu-i stea bine. Pentru ca iti scoate in evidenta silueta, pentru ca te face sa te simti mai feminina decat orice alt obiect vestimentar. 
Cardigan. Te salveaza in serile de inceput sau de final de vara, cand e o idee mai racoare. Eu aleg tot culori neutre, pentru ca imi completeaza atat tinute sport, cat si pe cele casual-office. Il port atat cu rochii cu imprimeuri, cat si cu pantalonii clasici din stofa usoara. Desigur il port si cu jeansi, peste un tricou de bumbac. Este obiectul vestimentar pe care il iau cu mine, mic, usor de dus, comod de purtat.

Si, tot vorbim de racoare. Pentru ca, nu-i asa, nu traim intr-o vara permanenta..(desi eu mi-as dori!). Nelipsit din cele 10 obiecte vestimentare este sacoul. Ales tot in culori neutre, uni, usor de asortat oricarei tinute. Merge la jeansi, daca vrei sa le dai un aer casual chic, merge cu pantalonii clasici office peste o camasa sau o bluza. Daca materialul lui nu este foarte pretentios, il poti purta linistita si cu fuste lungi si colorate-genul hippie, dar si cu rochii lejere de vara. Schimba cu usurinta o tinuta relativ banala.
De geaca de piele sunt indragostita. Este neagra, pana in talie, cu fermoar. Aparent o geaca de motor, cum ii spuneam pe vremurile adolescentei mele. Intre timp o port curajoasa si cu rochii inflorate si cu jeansi si cu fuste. Ba chiar o pot combina si cu rochia neagra. 
sursa: answear.ro

Puteti sa alegeti una din piele naturala sau puteti opta pentru pielea ecologica. Ori poate o preferati pe cea din piele intoarsa? Va sigur ca oricare dintre ele va fi un plus pentru garderoba oricarei femei.


Cand vreau sa merg la vreo petrecere, e rece afara, iar tinuta nu se potriveste deloc cu geaca de piele, ei, bine, atunci apelez la piesa mea de rezistenta numita palton. Al meu este un palton clasic, bej. Nu as spune nu nici unuia mai colorat. Insa bejul acesta ma reprezinta cel mai bine, mai ales toamna, cand..parca simt nevoia sa ma asortez cu culorile naturii. 


Pentru cine isi pune intrebarea cum am facut ca sa sting galceava din dressing, ei bine, am decis sa "eliberez" o parte dintre haine. Catre alte case, catre alte dulapuri, catre alte femei, care sa le iubeasca si sa le poarte mai des. 
Pe altele, chiar daca nu erau in acest top 10, le-am pastrat. Pentru ca, desi nu la fel de importante, fara ele nu as reusi sa le scot in evidenta pe cele 10. 
Au inteles si...m-au iertat.
Stau acum, toate, cuminti, alaturi de curele, pantofi, botine, ghete, palarii, caciuli..toate ajutoare de nadejde atunci cand trebuie sa imi aleg o tinuta.
Impreuna ma ajuta sa am exact stilul vestimentar dorit de mine. Cel care ma reprezinta cel mai bine. Cel care este in acord cu ceea ce cred eu ca ar insemna femeia: eleganta si feminitate. 


Articol scris pentru SuperBlog 2018. Proba 1: 10 produse pe care ar trebui să le ai în garderobă.

Sponsor ANSWEAR

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉