luni, 14 decembrie 2015

SCRISOARE PENTRU TINE...

Dragul meu Drag,

A trecut ziua ta si n-am apucat sa-ti scriu (decat in minte) scrisoarea asta..
A trecut ziua ta, cu mine pe drumuri si nelanga tine decat dupa ora 17...caci, desi imi luasem liber ca sa stam impreuna, toate s-au rasturnat de la niste nenorocotie de acte...
A trecut ziua ta cu tot cu petrecerea de la locul de joaca, petrecere despre care nu stiu daca-ce iti vei mai aminti peste ani, dar pe care am vrut s-o fac acolo pentru ca asa mi-ai spus tu ca-ti doresti.. De multe ori mi-ai spus, iar eu te-am luat in serios..Desigur, fix de ziua ta, cand am inceput pregatirile pt plecare, ai spus ca nu vrei la niciun loc de joaca si ca nu vrei sa vina niciun prieten la/cu tine...Dar asta e alta poveste. O sa-mi amintesc sa ma gandesc de 100 de ori ce anume trebuie sa iau in serios din ce spui tu si ce nu..si, cu siguranta, la anu', ma voi gandi mult mai mult daca are sens sa mergem intr-un astfel de loc sau, mai bine, plecam intr-o minivacanta ..undeva. :))

As vrea sa stii cum esti tu acum, Dragul meu Drag...
In primul rand sa stii ca esti un copil extrem de special: simti si intuiesti lucruri pe care nu stiu cati copii de varsta ta le intuiesc.. Uneori ma si sperie aceste intuitii ale tale, uneori ma sperie sensibilitatea ta si ma gandesc ca, pe termen lung, s-ar putea sa-ti dauneze...

La 4 ani esti un copil vesel, razi mult, ai simtul umorului..Faci glume si, uneori, bleaga de mine le ia in serios si cand iti spun "cum sa facem asa ceva?" tu razi si-mi spui "am glumit, mamiii!!" si asa tare e chestia asta!!!!

La 4 ani canti mult, canti de toate, in romana, in engleza, in limbi inventate de tine. Inventezi limbi straine, le denumesti, te amuza, te joci cu cuvintele si cu melodiile pe care le prinzi din zbor...
Stiu clar ca atunci cand nu canti-fredonezi ceva..ceva te supara sau te apasa...Si stiu ca, cel putin niste ani de-acum incolo, va trebui sa fiu foarte atenta la acest "semnal" pe care-l dai...
Prinzi repede muzica, versuri...Foarte repede. Ai invatat pe de rost un cd intreg cu cantecele alfabetului. Le-ai cantat, te-ai cerut filmat, ai vrut apoi sa vezi filmarile cu tine...
Te joci cu vocea ta, iei cate-un cuvant si-l spui pe diverse tonuri...efectiv te joci cu ea..

La 4 ani primul "cantec de om mare" care se pare ca te-a impresionat a fost Mihail Doar visuri.
Te-am auzit fredonand deodata cu el (caci radioul din camera ta curge pe Smart, de-o vreme)
"vreau sa dansez printre orele tarzii..dada...am doar un vis si o mie de idei..e destul ca lumea sa ma stie..dada"...si ai spus razand fericit "imi place cantecul asta!"

La 4 ani ai declarat ca NU iti place Falco cu piesa Jeanny. De fapt, cand ai auzit-o prima oara ai tipat sa schimb postul, caci domnul ala nu canta si nu-ti place ce se aude..Nu ma prind daca limba (coltoasa lb germana) sau felul in care vorbeste el ..te-au facut sa vrei asta. Cert e ca nu ti-a placut. La cateva zile distanta...auzindu-l pe Caramitru (si Loredana) cu "Buna seara, iubito" ai spus "domnul asta e ca Falco, nu canta, doar vorbeste!". :)))

La 4 ani esti dornic de socializare cu copiii. Din pacate nu ai multi in jur, dar in parcuri unde vezi un grup ma lasi in urma si alergi spre ei.. Te-am observat si in grupurile de copii....si-mi dau seama ca absenta din colectivitate se simte..nu stii exact cum sa ii abordezi, nu stii prea bine sa faci fata refuzului unora, nu stii prea bine sa intri in joaca lor cu reguli de respectat... Stiu insa sigur ca vei invata. Sper ca va disparea timiditatea asta a ta, atat de extrem opusa "tupeului" afisat. Care inseala mult. Mult.

La 4 ani inventezi multe povesti. Multe. Unele dintre ele sunt cu "bunica ta de-a treia", o bunica aparuta poate din dorinta de-a substitui pe cele doua reale, care nu ma traiesc in realitate. Bunica ta de-a treia cu care faci tot felul de lucruri, ai tot felul de povesti din Valcea, cu Oltcitul tau..sau al ei..caci nu mi-e foarte clar al cui este. Altele sunt cu verisorul tau de-al doilea..sau cu fratiorul tau mai mic..personaje inventate, care populeaza viata ta si a noastra deopotriva...

La 4 ani ai trecut de mult timp de faza alfabet, numarat. Ai o foarte buna memorie fotografica (probabil) astfel incat ghicesti cuvintele pe care le vezi si pe care le-ai mai vazut. S-ar putea crede ca deja stii sa citesti:)

La 4 ani mi-ai spus intr-o zi, din senin, cu mare seriozitate.."in padurea asta m-am intalnit cu un om care mi-a zis sa iau crenguta asta de brad si sa fiu binecuvantat. si sa i-o dau mamei mele".... Sa-ti spun cum am ramas cand am auzit asta??!!!???

La 4 ani esti (inca?) iubitor de carti. Citim mult, asculti, multe le pastrezi in minte...

La 4 ani ma inveti in fiecare zi lucruri noi. Si mai ales ma inveti ca viata asta este un mare dar..ca fiecare zi este un mare dar...

La 4 ani ai tai esti cel mai frumos dar pe care l-am primit vreodata eu. Si stiu sigur ca asa vei ramane, indiferent cati ani vei avea, indiferent cat de multe tampenii vei face sau imi vei spune... Caci stiu, stiu!!!!, ca ele vor veni..caci am trecut prin varstele prin care vei trece tu...si am fost orice numai nu docila si dragutza cu parintii mei:))).

Te iubesc.
Si sper ca sunt asa cum imi spui (cand ai tu chef) "cea mai buna mamica"...
Tu sigur esti cel mai si cel mai baietel pentru mine!! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉