vineri, 26 octombrie 2012

Bona- ca o durere de dinti!

Dintre toate durerile fizice din viata mea (si au cam fost destule) cea mai nashpa si mai nashpa mi s-a parut intodeauna durerea de dinti. Aia care parca iti rascoleste creierii, care devine si mai acuta cand vrei sa stai intins seara- la culcare, care nu trece nici cu cele mai tari calmante de pe pamant…
Este si motivul pentru care n-am suportat sa merg la dentist. (Dar am mers si merg constant la controale, de cand am gasit un stomatolog profi-tocmai ca sa nu ajung sa ma mai doara vreodata ceva.). Cand eram mica si trebuia sa merg, desi pe peretii cabinetului erau tot felul de desene animate (poate-poate mai alunga din teama copiilor) eu eram terifiata. Mergeam “contra cost”- adica ai mei imi cumparau ceva dupa tortura, doar ca sa rezist pe scaunul ala. Asa m-am facut cu o papusa cat mine de mare, cu carti de joc..si probabil si cu altele pe care nu mi le mai aduc aminte…
Cand am mai crescut, adica asa pe la 13-14 ani, cat stateam pe scaun si ma chinuia tanti dentista (ca pe vremea aia nervii se scoteau fara anestezie..si eu aveam ceva nervi…de scos :) ) ), ca sa rezist aveam alta tactica (nu mai eram “platita” de ai mei caci devenisem si eu responsabila si stiam ca trebuie sa merg, chiar daca nu-mi place). Asa ca, tot timpul cat imi zgamaia aia in dinti, eu ma gandeam la ce chestii misto voi face dupa ce plec de acolo. Adica -de exemplu- cum o sa ma duc la bazin si o sa ma balacesc in apa, sau la pationar (daca era iarna), sau ce misto sa fie cand o sa ma plimb prin Gradina Mare, etc-etc.. Si asa rezistam.
In prezent, desi totul se face sub anestezie, desi imi cunosc stomatologul de muuult timp si mi-a castigat increderea …tot nu-mi place la dentist! Dar, cum spuneam, merg pentru ca durerea de dinti e cea mai nashpa si mai nashpa. Mai nashpa chiar decat frica mea de locul ala….
Buuuuun…sa continuam cu ideea principala a postarii! :)
Toata viata mea ceea ce mi s-a intamplat nashpa a avut un termen de comparatie…si cele mai nashpa intamplari/trairi au fost, evident, comparate cu..durerea de dinti! Adica..daca mi-am busit masina, de exemplu, mi-am spus: “Pfoa, e asa nasol sa ma trambalez prin serviceuri auto, ca o durere de dinti”.. Intelegeti ce zic…
Ei, bine, cea mai actuala si oribila durere de dinti este..cautarea unei bone pentru copil!!!
Nu stiu cati ati trecut prin asta, daca nu ati trecut…sunteti niste fericiti caci nu stitit ce inseamna… Daca ati trait-o, sigur ma intelegeti…
Intr-o tara in care un procent considerabil din femeile ce raman fara job cred ca poa’ sa fie bone, e greu sa gasesti o bona reala ok. Retineti, nu spun de super calitate ci macar ok! Mai sunt cateva aspecte:  Cele care au crescut un copil/nepot au impresia ca stiu tot si vor sa il creasca si pe-al tau in stilul lor, desi tu ii zici clar ca tu vrei sa-l creasca asa cum II SPUI TU. Cele care n-au crescut copil au impresia ca e foarte usor, asa ca o floricica rosie la ureche. Ce mare scofata, cureti niste fructe, faci un piureut, o branzica, plimbi copilul, il culci si gata, ai scapat. Mare chestie, dom’le!!
Sigur ca si eu sunt, ca orice mama, usor nebuna si usor atinsa de ideea “nimeni nu va fi bun pentru copilul meu”. Dar asta nu inseamna ca o cautare de bona nu este exact asa cum va spun: ca o super urata durere de dinti!!!! :(
p.s.
Da, ati ghicit, azi taman am mai vazut o posibila bona. In 10 minute eram asa de full of..diminutive ca aveam nevoie de antivomitiv! Asa de tare si-a dorit sa o plac si sa o placa si copilul, ca a reusit sa obtina efectul invers!! :(
p.p.s.
Din fericire tanarul Andrei isi vede nestingherit de “treburile lui”. Prin urmare, dupa ce de cateva zile se uita foarte atent la ce fac eu cu telecomanda de la combinuta (are o melodie favorita, si tot dau rwd, ca sa i-o pun pana cand incepe sa dea semne de somn..), azi dimineata a reusit sa insface telecomanda si…desi eu ma repezisem sa i-o iau caci eram sigura c-o va baga in gura…el a facut altceva: a indreptat-o catre combinuta si misca din ea , cum misc eu cand ii schimb piesele/cd-urile… (Desteptul lu’ mama! :P ) Dupa care..desigur..a bagat-o si-n gura! :) )

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉