duminică, 14 aprilie 2019

Semne, intalniri si INdecizie: Zei sau Faraoni?

Primul semn

Cand am iesit de la metrou (urcand scarile doua cate doua), pleca. Penultimul microbuz catre destinatia diminetilor mele isi intorsese spatele catre mine. 
Iar o sa ajung tarziu la birou mi-am zis bodoganind. In plus, nori amenintatori se adunau pe cer, iar umbrela era acasa. 
M-am uitat de jur imprejur ca sa vad ce-as putea face in cele 15 minute care ma desparteau de urmatorul microbuz. 
Si atunci am vazut 


Ia te uita, nimic nu se intampla degeaba, tot eram eu in cautarea unor destinatii pentru vara, Vacanta cu Christian Tour am mai facut, asa ca hai sa vad ce oferte au. Am intrat, am adunat o gramada de pliante si am iesit. Le studiez cat astept si pe drum spre birou.


Al doilea semn


Exact cand am pasit inapoi in strada m-am ciocnit de el. Era normal sa patesc asa ceva, eram cu nasul in pliante, cui ii mai statea mintea sa se uite pe unde merge?!

Vraful de pliante s-a zdruncinat, pe cateva dintre ele am reusit sa le prind, dar unul mi-a scapat printre degete ca un peste alunecos.
- Poate ca e un semn faptul ca tocmai acesta ti-a cazut pe jos? mi-a zis zambindu-mi si ridicand de pe jos pliantul ce prezenta vacanta in Grecia.
- Da, posibil sa fie un semn! i-am raspuns pierzandu-ma in ochii lui care exact de apele Mediteranei imi aminteau
Incercarea mea de-a lua pliantul intins de el s-a soldat cu alunecarea altuia. Eram deja intr-o situatie usor ridicola, jongland cu pliantele, dand dovada de o dubioasa si inexplicabila stangacie. 
-Vacanta vara 2019 , cu Christian Tour. Egipt. Ia te uita, grea alegere vei avea de facut! 
Am ras amandoi, iar aceste hohote de ras au destins atmosfera. Si pe mine, vizibil stresata de aparitia nu se stie de unde a unui necunoscut care nu se stie de ce intra in vorba cu mine.

In timp ce incercam sa ma organizez (a se citi: sa-mi indes in geanta hartiile buclucase) inevitabilul s-a produs. Cerul, cu ai lui nori, a inceput sa se joace si sa arunce in noi cu picaturi mari si grele. 
-Vino! mi-a zis in timp ce ma tragea catre masina parcata in apropiere.


Al treilea semn


Se numeste Mark si este regizor. Mi-am dat seama ca am auzit de el, ba chiar i-am vazut si cateva filme. 
Este in cautarea unor locuri in care sa filmeze o parte dintre scenele noului sau film. A purtat negocieri cu mai multe tari, iar acum urmeaza sa decida intre cele doua ramase pe lista scurta: Egipt si Grecia. Doi reprezentanti oficiali ai tarilor mai sus numite urmeaza sa incerce sa isi castige primul loc, prezentand atractiile O situatie perfecta pentru mine.

Grecia


Ajunsa la locul de desfasurare, m-am trezit trasa de mana printr-un labirint care-mi amintea de Labiritul construit de Dedal, in Knossos. De jur imprejurul nostru, pe peretii laterali, erau expuse tot felul de fotografii. In acest timp oficialul elen imi spunea
-Grecia este leaganul civilizatiei europene, tara in care s-a nascut democratia. Ai Atena cu vestitele Acropole, 



cu Templul lui Zeus, Parthenonul si alte vestigii istorice. Tot Atena iti ofera si sansa sa te plimbi prin cartierul Plaka- intesat de cafenele si localuri. Sa gusti din viata acestui cartier boem.
Grecia are atatea insule, ai nevoie de o vacanta pentru fiecare. Cu plajele lor cu nisip de la alb stralucitor, pana la rosu sau negru, iti ofera oaze de relaxare. 
Sa mentionez si turcoazul apelor, cel de care ramai indragostit pe viata?

Ai apusuri fenomenale, in culori care-ti taie respiratia. 
Ai taverne cu mancare absolut fabuloasa: salatele cu branza feta, gyros, fructe de mare, dar si souvlaki. Seara, tavarenele devin si mai animate, caci este momentul in care se incing petrecerile traditionale. De neratat, daca vrei sa iei pulsul locului.
Ai oamenii, oamenii acestia ospitalieri, veseli si deschisi. In mare masura si datorita lor Grecia a ajuns sa fie vizitata de peste 30 milioane de turisti anual. 

Egipt


Mare ai si in Egipt. Marea Rosie. Si cele mai spectaculoase rasarituri aici le vei avea!
Egiptul are una dintre minunile lumii, Piramidele. Cel putin o data in viata trebuie sa ajungi sa le vezi. Sa simti energia locului, sa te intrebi cum au putut ele sa fie construite atunci- asa -acolo!
Ai temple nenumarate de vazut, povesti incredibile de auzit. Istoria Egiptului este fascinanta. 





Ai munte, ai mare, ai desert.
Poti sa alegi plaja intr-unul dintre resorturile de cinci stele si sa completezi cu snorkeling sau cu o plimbare cu barca al carei fund de sticla iti ofera sansa  sa admiri coralii si pestii multicolori. 
Ori poate vrei in desert: sa faci safari, sa vezi cum e sa calaresti o camila ori sa conduci un ATV pe nisipuri. Toate, absolut toate iti ofera amintiri de neuitat.
Da-ti timp sa faci un tur prin Old Dahar, in Hurghada. Aici vei vedea oamenii "la ei acasa", vei gasi piata de peste. Vei gasi piete de legume si fructe si vei vrea sa gusti din toate. Vei vedea oameni care lucreaza pentru a-si castiga traiul
dar si oameni care stau si joaca un fel de joc de table, pe capotele masinilor. Sau care, pur si simplu nu fac nimic. Au o narhilea si stau pe marginea unei borduri. Este o lume neatinsa inca de civilizatia din resorturi, dar este o lume frumoasa care merita descoperita.

Cei doi si-au prezentat, cat au putut de bine si cu cat mai putime cuvinte, tarile. Nu stiu ce tara va alege el pentru filmari. Cat despre mine, sa aleg sejur 2019, dintre cele doua destinatii, este o sarcina dificila.
Pe ambele le-am vazut. Una mai des, alta o singura data.
Ianuarie 2011, revolutia din Egipt, m-a prins acolo. M-as intoarce astazi, ca sa vad ce s-a schimbat.  
Apoi as merge si in Grecia. In Creta, ea este urmatoarea pe lista mea. 

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2019. Proba 17: Cea mai frumoasă destinație din lume pentru vacanța de vară

surse foto: Christian Tour si arhiva personala.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉