marți, 9 iulie 2013

1 an si 7 luni

N-am scris de ceva vreme pe aici, asta pentru ca am trecut prin multe...si nu tocmai dragutze. O spitalizare de 8 zile, in "minunatul" spital Bals, despre care voi povesti pe larg in alta postare...
Asta pentru ca nu vreau sa umbresc postarea zilei de azi cu ceea ce s-a intamplat acolo, cu complicatiile aparute si tot tacamul..
1 an si 7 luni a venit cu multe cuvinte noi. De fapt cam tot ce spunem spune dupa noi..asa cum poate el.. Tot ce facem face dupa noi..si se amuza copios.. Gen: daca te faci ca-ti dai una peste frunte si zici "aoleu, ce-am uitat" el isi da una la fel si zice un "oleu" sau cam asa..dupa care rade de numa'. Deducem ca are un pronuntat simt al umorului.
Scurteaza cuvintele la prima-primele 2 silabe. La el totu-i scurt momentan. Dar intelegem ce zice, in general.
Ce nu prea intelegem e un fel de "nenea" cu eurile lungite..care inseamna multe..de la nenea pe bune, pana la tot ce vrea si arata..ar putea sa fie un fel de "da-mi" in varianta noua..Dar, la fel de bine ar putea sa fie ceva ce pur si simplu inca nu intelegem.
Dede-de exemplu- sunt degetele. Pe care si le studiaza si admira si rade de ele (de cele de la picioare).
Culorile le cam nimereste. Nu pe toate. Alb, ngeru,rosu,galben,portocaliu, verde. Litera O- o vede peste tot unde-s cercuri:))si o striga cu incantare. 
Miorlaie ca matzele, latra (fara h) ca un catel, imita tot felul de animalute.
Imita maisnile de politie, salvare, pompieri. Ma rog, toate fac la fel : "niiiiii"- dar bun si-asa! Cacica- e si motocicleta si bicicleta. Il incanta autobuzele. Face "tiiii" cand vorbesti de claxonul masinii. 
Se bucura la unele desene, adica el chiar gusta poantele din ele: cand un personaj se loveste de un perete (de exemplu) si-i ies ochii din orbita din cauza loviturii..Andrei se pune pe-un ras zdravan. Cred ca de fata aluia, nu neaparat de gluma..dar, orisicat! :P V-am spus doar ca are un pronuntat simt al umorului.
Arata cu degetul. Nu stiu de unde a invatat asta, noi nu i-am aratat cu degetul, dar cred ca-i o chestie comuna tuturor copiilor de varsta asta..sau ceva mai marisori. 
Mai nou se si stramba la cate-un om...adica pe bune chiar scoate limba si-si ia o mecla strambacioasa.
CANTA. DANSEAZA. Isi canta singur si din senin, asa..el stie ce..si de ce. Dar isi canta si se amuza cand vede ca noi ne amuzam...Danseazaa orice muzica..de la sunetul telefonului, pana la muzica de la terasele din Cismigiu sau cea care se aude din masini, pe strada... Chiar este foarte muzical. Imita bine muzica auzita, o reda destul de ok...
Aduna tacamurile din picurator si mi le da sa le pun in sertar. Daca ii cer sa-mi aduca ceva din sacosa si sa ducem la frigider, imi aduce si le asezam impreuna. Ii place tare-tare sa stea acolo unde fac ceva si sa ma.."ajute"..chiar daca -de fapt- ma incurca mai mult. Il las pentru ca-mi place satisfactia pe care-o vad pe fata lui. :)
Ii place de numai poate sa ii schimbe Andrei canalele la tv sau sa-i puna "ata-ata" pe youtube.
Vrea sa manance singur si, in general, nimereste bine gura. Problema este la ce cantitate de mancare ii ramane in lingurita  dupa ce lingurita strabate drumul de la farfurie pana la gura. Asa ca inca il mai ajutam. Dar dorinta exista si ma bucura. Cu mana manaca cu placere mai multe chestii, dar, recunosc, dupa problema avuta acum cu spitalul am cam evitat sa-l mai las sa-si bage mainile in gura (caci le indeasa si pe ele in gura atunci cand mananca cu degetele). Insa o sa-mi revin si sa-l las iar :)caci stiu ca e bine. 
E mare fan iaurt, piersica, pepene galben (rosu inca nu i-am dat anul asta), mango, bobo (biscuti, pufu, crantaneli-caci a trebui sa serveasca grisine si ale porcarii cat a fost bolnav- fiind singurele pe care le manca si pe care le permitea medicul), paine (mdaaa...si din asta i-am dat in spital..), ciorbite, banane...si altele care nu-mi vin acum in minte. Mananca cu mai mare placere carnea de pui decat pe cea de vita -desi puiul l-am evitat maxim, si pe asta i l-am dat acu' cu spitalul si am descoperit ca-i cam place... 
In orice caz la alimentatie am avut un mic regres, in sensul ca s-a cam puturosit caci toata perioada de probleme a mancat doar pasat (avea bietul copil gura plina de bube) . Dar noi ne-am intors la hrana nepasata, si desi mai scoate cu limba din gura bucatelele mai mari, in general o cam consuma asa.. Nu sunt convinsa ca o mesteca...am senzatia ca mai mult plescaie a mestecat, dar nu mesteca... Nu stiu exact ce-ar trebui sa facem ca sa il facem sa mestece pe bune, caci Slava Cerului dinti/masele/canini are!!!
Cand ii spui sa manance ca sa se faca mare..isi ridica/intinde mana deasupra capului si-ti indica cam cat de mare se va face...
Bea din cana :) Daaaaa!!!  a fost singura solutie sa-l facem sa bea apa plata, caci din bibi sau din canita lui de bebe nu o lua. Asa ca am trecut la canita de plastic cu Pooh si Purcelus pe ea, ca s-o iubeasca. Si o iubeste, zau! 
A crescut. Nu stiu exact cat mai are- dar hainele de la C&A le luam pentru 92cm, iar la greutate cre' ca are intre 12-13 (cu spitalul a slabit, cat a fost pe perfuzii, dar apoi a recuperat partial). 
Si, de fapt, cand spun ca a crescut ma refer si la ce fel se poarta... Se joaca si singur. Cu masinutele. Le aseaza pe rafturi, le muta din sufragerie in camera lui, de pe biblioteca din sufragerie pe rafturile de la el. Sau le pune in cate-o cutie de pampersi pe care o cara pe hol pana in camera. Si in parc, cum ajungem, isi scoate masinutele din carucior si se joaca pe banca cu ele. Destul de mult timp. :)
Ii place -in continuare- sa arunce obiecte. Cuburi, forme, lego, jucariile din cada, tot -tot-tot... Pana si pe bebe (o papusa mica-bebe- pe care i-am luat-o de curand) il arunca de-l invineteste:))
Arunca cu forta. Adica departe. Ba chiar si directia e buna: cand e in patut si NU vrea sa doarma ia obiectele din jur si le arunca in capul nostru. Sau in noi, pur si simplu. Si, da, ne nimereste! Si, da, evident, rade de nu mai poate! :))
Fuge mult. A inceput sa refuze sa mearga de mana, dar te asteapta sa te vada ca esti in urma lui. Tot aerian este -adica inca nu se uita pe unde merege- motiv pentru care are o mare zgaiba in barba, caci a cazut cu fata in pamant.... :(
Nu este un mare catarator, dar a reusit sa urce singur si pe scari si pe panta-toboganul mare din parcul nostru. La scari se opreste si intinde mana sa-l ajutam. Nu le urca singur, dar nici nu am prea avut unde sa exersam urcatul lor...

Cu copiii nu mai face asa urat. Pe aia pe care-i stie ii lasa sa-i ia masinutele, ceea ce este o maaare realizare -la cat de mult isi iubeste el masinile.  De asemenea nu se mai repede la ei, se uita atent la ce fac ei si -eventual- ii mai si imita.

A devenit mai..cum sa spun..mai ascultator la unele chestii, dar si mai afurisit cand nu are el chef sa asculte. E clar ca intelege mult mai mult din ce-i spunem, dar este la fel de clar si ca face mult mai mult CUM VREA EL atunci cand n-are chef sa asculte. Parca ne face in ciuda de multe ori..zau! :) Si chiar cred ca asta face!

Ce il enerveaza maxim:
-schimbatul pampersului. NU mai vrea sa stea intins. Asa ca-l schimbam cu chiu cu vai, in picioare. Nu va imaginati cum e!!!!
-statul pe olita. Daca vrea, vrea. Daca nu are chef- urla cand il punem.  (cu toate astea pe 1 iulie a cerut caca si a fugit cu noi la baie -de unde Andrei a scos olita - asadar a facut kk la olita.)
-spalatul pe cap (desi, ultimele dati parca a fost cooperant: si-a lasat capul pe spate si ne-a lasat sa-l limpezim)
-sa nu-l lasam sa insface masinutele altui copil (si nu-l lasam, daca acel copil nu este cunoscut, caci am dat peste nervosi ca el care nu suporta sa dea altora) sau, in general, sa nu-l lasam unde vrea/cand vrea el in parc. Ce face? Da, se tranteste in fund si tipa. Cool, nu?
-sa-l dea tati cu crema la...Da, la! Nu-l mai lasa sa-l atinga...asa ca asteptam sa vedem cand ajungem la medic pentru asta, caci se pare ca spre asta ne indreptam..daca nu mai accepta sa facem ce trebuie facut...
 

Or mai fi si altele? Sigur mai sunt, dar...daca nu le scriu cand le face- le uit...
Cand mi-oi mai aminti, mai scriu...

 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉