marți, 18 iunie 2013

Weekend cu enterocolita. Pe scurt.

Vineri, cand am ajuns acasa, Andrei dormea. Pe la 16.30 s-a trezit, il iau in brate sa-l scot din patut si il simt cald. Mai cald ca de obicei. "Are febra"- zic si, dupa vreo cateva minute in care asteptam ca poate e supraincalzit de la somn, ii pun termometru. 38,6 la axila. Offf...ce-o avea, ma-ntreb. In scurt timp natura si copilul imi dau raspunsul: face un kk moale, altfel, u know what I mean! 
Sun la doctorita lui. Stiam ca e la cabinet dupa masa, speram sa dam o fuga pana la ea. Imi raspunde, intr-un final, si-mi spune clasicele: "panadol pt febra, smecta pe kk, eubiotic pentru flora intestinala caci sigur are ceva la burtica- e sezonul virozelor intestinale." Si - asa cum as fi putut sa jur- "Ma mai poti suna doar in seara asta, caci de maine sunt in concediu- plecata din tara si nu raspund la telefoane" Cool!! 
(Paranteza: copilul nostru a avut doua probleme cu febra, in toata viata lui de 1 an si jumate. Prima problema a fost febra venita la pachet cu viroza de la 1 an, a doua a fost febra venita de la un vaccin facut aiurea(zic eu) care s-a lasat cu vanataie si umflarea masiva a piciorului. Atat. De ambele dati d-na doctor ne-a tratat cu flit pe motiv de concediu. Intotdeauna am apelat la alt medic. Mereu spunem ca ne vom muta de la ea, mereu ne trece inversunarea dupa ce trece problema celui mic. Dar de data asta sunt absolut decisa s-o facem!! Inchid paranteza.)

Vine noaptea, Andrei Sr pleaca la emisiune, ramanem acasa eu cu cel mic si cu Diana- care a fost inspirata si a zis ca ramane cu noi. Inspirata maxim, caci noaptea, pe la 12 si ceva, avea 39.9 febra, am stat doua ore cu el in brate infasurat in prosoape ude..Diana le uda, eu il tineam in prosop, in doua minute prosopul ardea..schimba prospul, calmeaza copilul care plangea de-ti rupea sufletul si care vroia sa doarma..dar cum sa-l las sa doarma cu febra aia??  Pe la 2 si ceva l-am lasat sa doarma. Ii scazusem la 38,4 febra.. La 4 si ceva avea iar 39.8...novocalmin, comprese..iar plans, era bucati de oboseala bietul copil...La 6 eram la un Helpnet nonstop si luam lapte fara lactoza..(regimul alimnetar insemna-printre altele- si fara produse lactate..adica fara lactoza). Ajunsa acasa m-am culcat langa el in pat...Andrei ajunsese si el, Diana pleca... Pe la 8am s-a trezit si m-a strigat..m-a vazut langa el si s-a intins la loc, dar avea gura uscata si i-am dat rapid niste ceai de menta.. Numai ca..imediat dupa..s-a ridicat brusc vomitand.. Da, m-am seprait rau de tot...n-aveam in minte decat perioadele alea de reflux in care vomita nonstop..asa ca l-am trezit pe Andrei si am chemat Salvarea...
Nu voi intra in detalii...am primit reteta..am verificat-o (telefonic) cu d-na doctor recomandata de Ana (super doctorita, jur!)...Sambata a fost rupt de oboseala..prima parte a zilei a zacut, efectiv, cand la Andrei cand la mine in brate.. Jur ca imi doream sa il vad la rafturile d ecarti- daramandu-le, sau sa il vad alergand prin casa sau..oricum numai nu asa moale si rapus cum il vedeam... 
Apoi a inceput chinul cu mancatul. Cu hidratatul. Toata sambata a mancat 3 grisine si un pic de paine goala. Atat.  A refuzat vehement orezul, morcovul fiert, ceaiul de menta...orice am incercat sa-i mai dam.. Din fericire am reusit sa-i dam suficient lichid...si nu s-a deshidratat. Tot din fericire a acceptat docil (dragul de el!!) absolut toata medicatia. Si, credeti-ma, unele dintre ele erau foooarte amare!! Dar se uita in ochii mei cand veneam cu doctoria spre el si deschidea gurita cand ii spuneam "hai, mama, sa papam asta"... 
Febra n-a mai facut mai mare de 38... Noaptea de sambata-duminica a fost acceptabila...exceptand faptul ca la miezul noptii a trebuit sa-l trezesc sa-i dau doua medicamente si a plaaans..de suparare ca l-am trezit .. Spre dimineata era full la pantaloni, asa ca a trebuit sa-l mai trezesc o data ca s-al schimb...ceea ce a facut sa-i fuga somnul. Asa ca duminica era treaz de la 6am.... 
Am decis sa iesim putin in parc...pe la 10 dormea in carucior, ceea ce nu s-a mai intamplat din vremea lui de bebelusenie si a mea de mamica in concediu de crestere prunc: adica din vara trecuta. A dormit vreo 40 minute, s-a trezit mai vioi si bine dispus. Pe la 14, acasa, dormea iar... 
Am inceput sa ma prind ca e pe calea cea buna..nu febra, chef de joaca, ba chiar mi-a si mancat.. Mare lucru!!

Ieri, luni adica, a trebuit sa vin la job..a ramas cu bona.. Din fericire este bine -nu a mai facut nici febra, a inceput sa manance, in plus ieri a facut doar o data chestia aia de umple pampersii. Aproape normala... :)

Ne revenim acum si noi, adultii... Azi noapte a fost prima noapte linistita cap-coada.. Am picat in somn pe la 23(copilul dormea de pe la 21.30)  si m-am trezit pe la 7 -cand l-am auzit strigand "ate-ate" si am aklergat cu biberonul sa hranesc pruncul!

A slabit...nu stiu cat..dar sigur nu mai are 13 chile! :) Ca s-o dau in gluma: bine ca avea de unde! 
Medicul mi-a spus sa stau calma ca va recupera si-si va reveni. O cred caci vad ca a inceput sa-i revina pofta de mancare. Numai ca, deocamdata, inca nu avem voie fructe-legume crude si nici lactate. Banana-da, compot neindulcit-da, orez, carnita, morcovi, patrunjel, telina, dovlecel- da; telemea si cas- da, branzica de vaci-da, paine prajita , crakersi, grisine...si..cam atat. Bun si-asa, chiar daca foarte putina fata de ce manca el inainte. Dar ne revenim noi si reluam noi ce mancam si inainte! 

Dilema mea este (si sigur va ramane!!) motivul care i-a declansat aceasta mizerie de enterocolita. Sa fie ciresele? (ele sunt singurele la care nu curat coaja, poate-au fost stropite sau naiba stie...) Poate carnea de curcan luata din Carrefour n-a fost taman ok? (desi era in termen, evident, ca doar nu eram nebuna sa nu ma uit!!dar naiba stie cum a fost pastrata pe la ei..)Sa fie toate tampeniile pe care le baga in gura intr-o secunda de neatentie a naostra?  Sa fie mainile pe care si le baga in gura pana sa zici pas, taman cand le-a plimbat pe vreo banca sau pe vreun copac..pana sa apucam sa-l spalam? Nu stiu..dar mi-e clar ca mainile nu i le putem lega la spate...si nici nu-l pot tine sa nu se joace ca poate se imbolnaveste. Oricum..cum spuneam...nimeni nu poate spune de ce a facut asta. De la ce. Aud doar ca fac multi, ca formele sunt si mai nashpa decat a avut el, ca e rau, dar.."Asta e, trece"... Da, asa e, trece. DAR lasa scame pe creierii mei si intrebari fara raspuns din gama "oare ce-am facut gresit?"...

Anyway...va las poze de ieri, de "dupa" ...asta ca sa vedeti cum arata un copil care-a suferit zdravan vreo 3 zile! Si care, in ciuda suferintei fizice, a fost un copil foarte cuminte!
Dragul de el! Avem un copil cuminte, maaah!!! :)




Un comentariu:

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉