miercuri, 11 septembrie 2013

Despre noi, mai pe scurt

am mai dat o tura la mare...in trei, dar al treilea facea foto :)

De ziua lui, cand implinea 1 an si 9 luni, eram pe drum spre Costinesti...
Ne-am intors si din vacanta asta..iar in aceasta dimineata mi-a fost fooooarte greu sa plec la munca. Mi-a fost foarte greu sa-l las cu bona, acum ca a devenit asa de ..vorbaret (simpatic si dulce era intodeauna! :) )
Despre vacanta voi spune mai multe cand apuc (ma astepata un maldar de mailuri, asa ca ..scriu scurt). In rezumat a fost bestial. Iar ceea ce citisem ca in perioadele de concediu petrecut cu parintii copilul "creste" foarte frumos si face progrese remarcabile..ei, bine, chestia asta chiar s-a intamplat. Asa ca, mai jos, listele cu ce e nou.

In materie de cuvinte
lumina
mana
cheia
mata-masa
noate- noapte
gac-bec
cand se aprind "gacurile" stie ca vine "noatea" si ne anunta, apoi spune si "nani"..asadar, da, a inceput sa se ceara la somn :)
boca-boxa in care se aude muzica
nino-salvarea/politia
cra-cioara
tina-caina- painea (da, cere si mai si primeste cateodata..caci am stat la masa in trei in aceasta vacanta..)
nut-unt
lup/mop- lup
itza-fetita
gaca-gaga-banca
lac
chec
dop
doco-doctor
Cand vede salvarea sau o aude, anunta: docooo! Cand a vazut o trimitere de medic, pe hartie era simbolul medicinii a zis ninooooo...doco, doco... :)

Incearca sa spuna multe dintre cuvintele pe care le aude. 
L-am urmarit sa vad cum face cand reuseste sa-i iasa un cuvant..pai se intampla asa...incepe sa triluiasca pe limba lui, parca se joaca cu glasul, cu literele, ii ies niste combinatii greu de reprodus (efectiv ti se impleticeste limba in gura cand le spui), parca le canta, parca le incanta..si apoi, deodata, pac! ii iese cuvantul corect. Si cand ii iese, minute bune il repeta cu o incantare greu de descris! 
Asa a facut cu "mana". Andrei era intr-un magazin si noi il asteptam afara. Deodata i-a iesit cuvantul si a chiut si a inceput sa-mi arate mana lui (in timp ce spunea cuvantul) si mana mea " a mama" si mana lui nenea care trecea si isi rudica manutele cu degetele desfacute..in fata ochilor si le rotea si la bataia si tot zicea "mana, mana, mana, mana"...

Este delicios, va jur! Bucuria aia care i se vede in ochi (are ochii razatori ai lui Andrei) este un mare cadou de lux pe care mi l-a facut viata asta!!!

Face gestul taierii si arata "coc" ca sa spuna ca se taie copacii sau ca sunt uscati. (a vazut cum se taiau niste copaci in Vox si i-am explicat noi ca se taie ca sa creasca mai furmosi..si de-atunci, cum vede un copac mai uscat, face semn si zice "Coc"..)
A vazut si a urmarit vaporase.  A vazut tren si locomotiva. A vazut si a iubit fantanile de la Vox. S-a jucat, frumos si foarte concentrat, in nisip, cu formele, cu scoicile, cu pietricele....fara sa le bage in gura! Singura incercata nitel cu gura a fost o ..pana de pescaurs. Nah, era noua....trebuia incercata!!! :P A mers mult pe jos. Non-stop, de fapt. Intr-o singura zi am folosit caruciorul, si asta pt ca trebuia sa trecem mai rapid printre tarabele cu prostiaore de vanzare..si am vruit sa evitam desele lui opriri. In rest..la picior...peste tot. De mana cu noi sau alergand in fata noastra sau gonindu-ne pe noi sa alergam si el sa ne prinda:)
A cuceirt multi oameni. S-a lasat si el cucerit de Lumi, o maaare priceputa in copii..care i-a dat sa manance (cand mie imi refuza mancarea) si apoi l-a luat la plimbare cu ea prin incinta Voxului, ca sa ne lase pe noi doi sa mancam in liniste:)
I-am explicat multe..n-are sens sa scriu cate ii tot spunem, dar va sigur ca multe...cred ca nu e un "ceva" pe care-l vedem sa nu-i explic ce este, la ce foloseste sau ce face... In putine cuvinte si cat mai pe intelesul lui. N-am cum sa nu-i explic pentru ca la toate pe care nu le vede des se opreste si vrea sa stie "tze e" :))

Pe 31 august a avut prima propozitie "mama dede ca"...si daca nu ati inteles ce inseamna va spun eu mama sa-l dea cu crema pe degete. Nu intrebati de ce pe degete, nu intrebati nici cum de am inteles eu (e simplu, imi si arata ce vrea, plus ca-i stiu abrevierile astea toate:)))..)

E un scump si il iubesc de mor si as vrea sa...aaa...castig la loto ca sa nu-l mai las cu nicio bona acasa!!! ...Si, da, acum cand scriu mi-e dor de el! Chiar daca picorul meu drept are 3 cercuri vinete...urme de muscaturi dragastoase...



am stat pe plaja si cand nu era foarte cald...
am mers muuult si pe plaja si pe langa...
ne-am pozat cu obeliscul...
el a studiat cu atentie lista sponsorilor Galei Tanarului actor.. :)
s-a jucat in nisip muuult..muuult...
a stat la masa cu noi, in scaunasul lui...cu carti si jucarii si..."tina"...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉