luni, 13 mai 2013

1 an si 5 luni si o personalitate puternica :)

Da, n-am mai scris de 100 de ani...am fost intr-o mare vrie la munca.. (da, recunosc ca primele zile pe noul job au fost mai full decat imi doream, dar acum m-am reglat si gata, reintru in normal!)

S-au intamplat multe in ultima vreme, mai ales cu mine dpdv job, dar nu voi intra in detalii, caci ele nu prezinta interes pentru voi, cititorii mei :)

Asa ca...sa ne oprim la tanara noastra speranta, Andrei Stefan, care a implinit de curand minunata varsta de 1 an si 5 luni. Pfooooaaaa...avem baietel mare, mai! 
Zambaret si foarte comunicativ mai ales cu adultii. Cu copiii..mai putin. Aici e marea provocare pentru noi, parintii, dar si pentru adultii care-i sunt aproape (adica si bona si Diana). Adica el comunica si cu copiii, dar in special tipand la ei(si asta e o forma de comunicare, nu?)- ceea ce pe unii ii sperie... Nah, nu toti sunt asa de infipti ca el, asa ca... 
Are un instinct care parca-i spune cine-i mai cuminte/docil ca el si la aia se cam..repede. Le cam ia jucariile, le aduna ca un harciog mic, pe toate..si, cand bietii copii vor sa-si recupereze jucariile, se supara. De parca asta nu-i destul, mai si tipa la ei cand vin sa le ia inapoi. Unii se sperie si-o sterg. Altii insista sa le recupereze. Atunci...ca si cum n-a fost destul ca a tipat la ei, daca ei insista- e gata sa le dea si cate-un branci/ghiont/etc... Noroc ca, in 99% dintre cazuri, sunt pe faza. In 1% e mai rapid ca mine si mai da cate-un branci, cate-un picior, se mai infige in parul cate unuia... Ma rog, asta e lupta noastra pentru moment...adica ii tot spunem ca nu-i frumos, etc-etc... L-am invatat macar sa faca schimb de jucarii...adica -daca vrea una de la alt copil, duce una de-a lui si i-o intinde aluia...apoi o cere pe cea din mana copilului... 
Culmea este ca nu face asa cu fetitele..adica la ele se cam duce si le da jucariile lui si daca alea nu cer/nu au ce sa-i dea la schimb... De unde deduc ca ii place deja sexul frumos.. Ceea ce nici macar nu ma mira! :)
Pe de alta parte, as putea sa inteleg ca deja s-a trezit masculul alfa din el si simte viitoarea competitie in ceilalti baietei si d-aia se repede asa la ei??!!! :) 
Faza cea mai tare e ca are prieten un copil mai mare (Anthony are 2 ani) despre care mama lui imi spune ca nu se apropie niciun copil de el, ca nu da nicio jucarie, nu lasa pe nimeni sa se atinga de tricicleta lui.. Ei, bine, cand il vede pe Andrei ii da toate jucariile, masinutele, tot-tot...il mangaie, ii zice bebe..il pupa, ba chiar ii da si din pufuletii/biscutii lui :)). Maica-sa se cruceste! :) Pe mine ma amuza, caci asta si toate cele enumerate mai sus, imi confirma cumva teoria conform careia e si el, mah, un omulet cu simpatii si antipatii, nah, nu poti sa-l obligi sa-i placa toti ceilalti... Sigur..lui ii plac foarte putini, dar, nah, asta e...

Ma rog, radem-glumim, dar noi tratam cu maxima seriozitate apucaturile astea alea lui...

Buuun...acum ca v-am spus ce copil cu personalitate avem...sa trecem la noile-vechile realizari. La progrese, care va sa zica!

Masinile sunt atat de iubite incat nu o data ne-a tarat din parc pana in fata Operei, la locul unde sunt cateva parcate...sau pana la strada...ca sa le vada si sa iti spuna ce culori au... Ca sa va las vocabularul lui, in materie de culori:
aba- alba; 
aga-neagra; 
ohu (sau ceva de genul asta)-rosu. 
Taaii- taxiul.

Pentru ca se holbeaza -in continuare- la carti/reviste/etc...si imi tot arata titlurile mari...am inceput sa-i arat literele, una cate una, si sa ii citesc apoi si cuvantul.. Dat fiind faptul ca el e la faza la care imita tot ce aude, a inceput sa imite si denumirea literelor.. O- ii iese cel mai frumos:)

Imita si o multime de alte cuvinte...deocamdata nu le insir pe toate..mai ales ca e normal la varsta lui :) sa faca asa...

Avem o mica problema cu urcatul in carut, la plecarea din parc..adica se face arc , nenica , si nu mai vrea neam in el...cu greu il pui la loc, de cele mai multe ori dandu-i ceva sa manance (nu conteaza ca a mancat cu 10 minute inainte, in parc, pe banca) ...

I-am dat culori- ma rog, markere din alea lavabile- sa vedem daca e tentat de mazgalit...Nu e inca obisnit cu ele, asa ca..mai asteptam...Pana atunci hainele lui, mainile si chiar si gura..capata culorile markerelor cu pricina...

La zoo, a fost interesat de papagali, pesti, ponei, gaste, rate si..cam atat... Mai mergem peste vreun an, ca sa inteleaga si el mai multe... :)

Deocamdata atat...revin :)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉