miercuri, 28 noiembrie 2018

Impreuna putem colora lumea

Intr-o iarna demult..
Intr-o iarna, care ar fi putut sa fie de basm, cu multa ninsoare..
Intr-o iarna, intr-un decembrie, alt decembrie, mama mea a primit un diagnostic la care nimeni nu se astepta.
Niciodata, Nimeni, nu asteapta si nu-si doreste asa ceva.

In iarna aceea, in zilele in care ei ii curgeau citostaticele in vene, eu ma plimbam pe niste holuri de spital, cu ganduri care ma omorau lent pe dinauntru.
Intr-una dintre plimbari aveam sa aflu ca exista un etaj dedicat copiilor bolnavi de cancer.
Pe etajul respectiv ii vedeam, plimbati in carucioare cu rotile, le vedeam mamele -siluete fantomatice ce se prelingeau pe langa pereti. Cu ochii umflati de plans. Cu chipurile devastate de durere.
Pana atunci nu ma gandisem niciodata ca si copiii ar putea trai asa ceva.
De fapt, pana cand mama mea nu primise acest diagnostic, eu nu ma gandisem niciodata la aceasta boala. Era ca si cum nu exista pe pamant asa diagnostic.
Exista aceasta tendinta, de-a ne inchide intr-o bula. De-a refuza sa vedem mai departe de realitatea din imediata vecinatate. Autoconservare? Poate.

Si totusi..e plina lumea de oameni si de cauze care au nevoie de sustinere.
Cum ar fi daca, de azi, ar incepe sa ne pese mai mult de problemele comunitatii in care traim? Cum ar fi daca , de azi, ne-am implica mai mult? Daca nu am mai astepta solutii doar de la stat sau de altundeva? Ar fi sansa noastra de-a face ceva concret pentru comunitatea locala.
Azi este mai simplu. Sub umbrela BCR, exista o platforma de donatii online, numita Bursa Binelui
Platforma sustine activitati de fundraising, crowdfunding.
Aici isi gaseste locul orice ONG care aduna fonduri pentru diverse cauze, cat si persoanele fizice (ca mine, ca tine) care doresc sa participe in vreun fel. Si cand spun in vreun fel, ma refer la faptul ca poti alege sa donezi bani online, fara comision! Sau poti alege sa fii voluntar pentru una-doua-cate vrei tu- cauze de pe site.
In oricare dintre situatii platforma iti permite sa promovezi cauza in care crezi. Sau cauzele. Pe Facebook, de exemplu. Si stim ce impact are online-ul, nu-i asa?

Eu am ales sa donez. La inceput pentru o cauza, exact una legata de copiii cu cancer si familiile lor. Am mai vazut cateva pe care le iau in calcul, pe viitor. Timp de voluntariat, din pacate, nu mai am. Candva am fost si voluntar.
Poti dona la orice banca ai cardul, fara comision, in cateva secunde ai terminat. Poti dona intre 5 lei si 1000 lei. Hai sa ne gandim, ce valoare au pentru fiecare dintre noi, 5 lei/ Dar daca se aduna 100 de oameni...200 de oameni...1000 de oameni, iar fiecare doneaza 5 lei? Se schimba povestea, nu-i asa?

Dupa ce-am facut plata online, am trecut cauza la favorite. Ca sa nu stau sa umblu nauca pe site, dupa ea, cand voi vrea sa fac urmatoarea plata.
Am dat si share pe social media, stiu sigur ca am prieteni care vor dona si ei.

Evident ca plata este securizata. Vorbim de BCR, asa ca motive de ingrijorare nu au de ce sa fie.
Imi propun sa fac aceasta donatie macar o data pe saptamana.
Sunt sustinute tot felul de cauze, din multe zone sociale. Educatie, sanatate, natura, animale. Gasesti o mare vareintate de cauze. Poti cauta in zona ta, in orasul tau, ori in alta parte a tarii.
Ce zici, incercam sa facem asta impreuna? Coloram impreuna lumea?
Incercam sa-i desenam un mic zambet pe fata?


Artciol scris pentru SuperBlog2018, Proba 23.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉