vineri, 7 martie 2014

Iubiri noi-vechi

A luat in brate un volkswagen (adica statea asa..cu pieptul tot lipit de capota si il imbartisa cum ai imbratisa un copac) si a exclamat "Ooooo...ubesc volsvag!!! " si emitea si un mic marait satisfacut... Apoi s-a uitat la mine si a reconfirmat "Ubesc mut-mut!!!" Apoi (dupa ce l-am desprins de masina ..caci incepuse sa-si lipeasca si obrazul, iar masina era uda) s-a uitat in jur si a exclamat "Ubesc toate masinile! Toate-toate!"

Aseara a vrut sa-si intinda el branzica pe paine. Cu cutitul. I l-am dat (are unul bont cu Pooh si prietenii; nu va imaginati cine stie ce grozavie!). S-a chinuit de mama focului, dar nu-i puteam lua placerea de-a face el singur (cum cere tot mai des sa faca tot felul de chestii). Apoi a vazut rosie si a vrut si el. Cherry. M-am bucuram, dar m-am bucurat prea devreme. A vrut doar s-o zdrobeasca in palma si sa admire ce misto ii curg semintele si zeama printre degete...La fel cu ardeiul verde.

A inceput sa spuna propozitii foarte corecte. Simple, nu complicaciuni. "Incalzeste mama laptele"; "Mananca Andei cu mama pane cu miele. Usii mananca miele. Abinele fac miele". ; "Megem dupa tati a magasin, a cupalaturi. De mana cu mami"; "A cobolat avioanele pe scala si a pecat avioanele cu vapolul...a mceput futuna..vvvuuuu..bate vantu, poua...avioanele a udat...pune mami avioanele a ucat..." etc-etc

Ieri am mers frumos, de mana, fara sa se arunce pe niciun raft-in doua sesiuni scurte de shopping in Nick si Mega. Initial stateam cu avariile (din lipsa de loc de parcare) in strada, in fata magazinelor, eu ramasesem cu tanarul in masina. Numa' ca imediat ce s-a dat Andrei jos si a disparut in Nick, da-i plans, da-i jale si strigate disperate de "taaaatiiii" de zici ca-l parasise in strada cu un strain, nu ca era cu maica-sa in masina:)). Asa ca..am cautat loc, ne-am parcat si am intrat dupa domnul tata. :) Cum spuneam: de mana. Frumos, civilizat. Doar cosul a vrut sa-l care el:))).

De cateva seri la adormire isi ia pe 
unul intr-o mana, alta in cealalta... Ii tine strans in manutele mici si ii baga sub patura cu el, ca sa "nunghetze, nu fiig". Si cu ei adoarme. Doar intr-una dintre seri l-a preferat pe




S-a obisnuit cu muzica in surdina noaptea, atat de tare s-a obinsuit incat..intr-o noapte in care oprisem eu radioul (caci ma cam deranja si chiar aveam chef de liniste deplina) m-a trezit si mi-a zis "da dumul a musica, mami".... Cum l-am deschis, cum a picat pe perna la loc si a readormit...

Este genial cum vede tot felul de chestii acolo unde ochiul unui adult obosit si inregimentat deja, nu le vede. Probabil ca noi suntem asa de obisnuiti sa vedem doar ceea ce stim ca este acolo, incat pierdem tot felul de alte posibile imagini. Este...cum sa spun..cu ce sa compar ca sa ma fac foarte clar inteleasa..?? Ah, stiu! Este ca un ghicitor in cafea! Exact asa cum ala vede in urmele de zat tot felul de imagini pe care un om normal nu le vede.... Ei, bine, intr-una din zile se uita la un ou de prepelita cu coaja pe el..n-are sens sa va spun cate imagini a vazut in petele alea. Culmea e ca, tu ca adult daca te uiti si te gandesti la ce vede el, chiar reusesti sa le vezi. Ce misto vad ei..ce neatinsi inca de "predefinit" sunt!!! Ce foaie alba si nesupusa inca niciunei reguli este gandirea/mintea asta de copil..si ce frumos, pfoooa, ce frumos este!!!  Ce minunatii poate sa vada un ochi nealterat inca!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉