marți, 6 martie 2018

Vacante la cort

Am crescut intr-o familie misto, am avut o copilarie frumoasa si plina. Unul dintre cele mai frumoase lucruri pe care mi-l aduc aminte este legat de vacante. Vacantele in familie, adica in patru, caci atatia eram.
Nu o sa uit niciodata masina lui tata, Dacia 1300 alba, cu portabgaj pus pe ea(facut de el),  cu numar impar- 2979, cu canistra metalica pentru si cu benzina.. Cand plecam in vacante biata Dacie era cocosata de bagaje…COCOSATA!!!
Nu o sa uit nici casetofonul ITT (caruia i se puneau baterii ca sa avem muzica in masina) casetele audio BASF, hlizelile noastre de pe drum, somnul meu din masina- pe bancheta din spate, cu capul pe sora-mea (deh, eram mezina..)
Am haladuit in muuulte locuri din tara asta cu ai mei, am amintiri care-mi sunt tare dragi si lipite de suflet…Poate ca de atunci, poate ca din copilaria asta plimbata, mi se trage focul din talpi si dorul de duca si dragostea pentru calatorii… Cine stie…
(Ca o paranteza: avem super locuri de vazut in tara asta, pe cuvant!! Ca adult am revenit in multe dintre cele vazute in copilarie, am adaugat la ele altele, si inca mai am de adaugat si de vazut si de descoperit..)
 Am facut vacante prin tot felul de orase/statiuni, atat la mare cat si la munte…si da, imi mai amintesc cate ceva si de la Borsec si de la Olanesti si din Sangeorz Bai si din Sibiu…..sau din Eforie si din Mamaia sau Constanta…Imi amintesc si vacantele din Dobrogea (aveau ai mei niste prieteni tare faini, o familie -el bulgar si ea grecoaica..)… Imi amintesc si vacantele la bunici, caci aveam in fiecare vara cate o saptamana-doua si acolo, intr-un sat in varf de munte, in Valcea…
Dar nimic nu se compara cu marea la cort. Nimic!!
In mod clar cele mai misto si mai misto vacante, cele mai pline vacante, cele din care m-am intors cu cele mai multe amintiri frumoase...au fost cele cu cortul intr-un camping din Mamaia Nord, undeva aproape de Navodari.
Nu ma prind nici la ora actuala pe unde era, uneori am senzatia ca este actualul Camping S, dar n-as baga mana in foc, caci totul este---desigur!!!- extrem, extrem de schimbat…
Aveau ai mei un ditamai cortul, din ala in care intrai fara sa te apleci in el (adica si tata, la cei 1,84m ai lui), cu doua incaperi si un “hol”…Imens, va spun! Sau cel putin asa mi se parea mie atunci…
Cu o veranda maaaaare in fata… Erau pregatiti pentru vacantele astea, aveau masuta plianta, scaune, nu stiu ce ustensile pt gatit...nenumarate chestii (de multe nici nu-mi aduc aminte) necesare statului la cort…Nu, nu aveau saci de dormit, nu aveau izopren, nu aveau mai nimic din ce are acum un impatimit al mersului cu cortul.. In schimb, imi amintesc ca luau cu ei o…plapuma!!!:)))) dadadada, ati citit bine, una rosie, n-am cum s-o uit, din aia din lana, matlasata, lucioasa..oare unii dintre voi isi amintesc despre ce vorbesc eu aici?
Si mai facuse tata o nu stiu ce inventie, ceva ca o lada frigorifica, o lada cu pereti dublati intre care era azotat de amoniu (care naiba e formula..hm..candva o stiam)..Ca sa poata duce in ea pestele proaspat- TOT DRUMUL Braila- Sibiu (de exemplu! )Acolo aveau ai mei nasii de casatorie, asa ca tata le ducea peste din Dunarea (putin a lui) la neDunarea lor 😊
Sigur, pe atunci pe mine toate astea nu ma interesau foarte tare, caci, deh, pustoaica fiind..nu mai puteam eu de ce era necesar.. (Dar ia te uită, ce bine mi le aduc aminte…)
Eu stiam ca de dimineata pana seara stateam in costum de plaja, "pe-afara" si abia seara trageam un tricou si niste nadragi pe mine….
Imi amintesc ca la cort viata curgea lin, fara nicio apasare, fara niciun stres, fara ceas, fara ore exacte de facut lucrul x sau y…
Ma umpleam de atata soare si de atata lumina, pe piele si in suflet, cat sa ma tina pana la vara viitoare…
Haladuiam pe plaja cat era ziua de lunga….zaceam pe nisip, jucam volei, badminthon, tenis cu picorul, ma balaceam pana nu mai puteam…
Seara stateam la povesti fie pe plaja, fie pe langa cort…
Prieteniile se legau rapid atat intre copii, cat si intre adulti…
Plimbarile pe malul marii, lunuuungi plimbari mai erau… Plecam, cu sora mea si cu tata, pe malul marii pana in Mamaia….Imi amintesc ca “traseul” nostru trecea prin zona de nudisti. Era acolo o bucata de plaja salbatica, plina de boscheti, complet neamenajata. Prin boschetii aia se facea nudism. Uneori venea militia cu elicopterul si-i “vana”...alergau nudistii ca potarnichile, care incotro..
Desigur oamenii intrau si in apa…si aici nu mai erau feriti de boscheti😉. Va dati seama ca se intampla sa iasa din apa si cand treceam noi, iar tata…oh, tata, imi vine sa rad si acum….cum incerca el sa ne distraga atentia de la domnii ce ieseau -in toate cele goale- din apa.. Ce jenat era, ce incurcat era… (nuuu…nu putea sa imi distraga nicio atentie: la varsta aia aveam niste teribile curiozitati, eram o pustoaica absolut normal de curioasa..😛)
Era un chiosc, la intrarea in camping, de unde puteai cumpara vederi. Da, alea cu “Salutari de pe litoral”, clasicele vederi, pozele cu plaja, un hotel, un camping si cam atat. Cumparam mereu cateva si le trimiteam prietenilor ramasi acasa, in Braila…
Mi-era dor de ei, cumva regretam ca nu impart povestea mea de mare si cu ei, dar stiam ca ne vom revedea si ca vom avea o multime de lucruri sa ne spunem, cand se va termina vacanta…
Tot la intrarea in camping, la locul unde era receptia..mergeam uneori sa ma holbez la masinile "strainilor"...De fapt nu la masini cat la rulote..pentru ca erau multi care veneau cu rulote, cu biciclete sau micute ambarcatiuni prinse de rulotele lor smechere… Iar pentru mine, crescuta in bezna comunismului, a vedea in realitate chestii pe care doar in reviste le vedeam, era WOW.
Cred ca atunci a fost prima oara cand mi-am promis ca….”Atunci cd voi fi mare o sa imi iau si eu o rulota”. (DA, INCA MAI VREAU, DA, INCA AM TIMP..NU, NU RENUNT LA VISUL ASTA!!)
Tot pe vremea aia eu si sora-mea ne "impartisem" tara asta si ne facuse planul pentru vietile de adulti: eu imi doream si urma sa am o "casa la mare"; ea una la munte..

Totul avea un farmec aparte. Senzatia aia de libertate maxima n-am cum s-o uit! Senzatie dupa care am tanjit apoi ani de zile si pe care greu si tarziu am mai regasit-o. La aproximativ 10 ani distanta, In Vama Veche. “Vama mea”, alta decat cea gasita asta vara, dar..ma rog..asta e alta poveste, o las pe altadata…

Cred ca ultima vacanta asa a fost si cea mai lunga.. Sigur am stat o suta de ani in campingul ala (bine, nu chiar o suta, dar cred ca am stat macar vreo doua- trei saptamani) caci mi-amintesc ca m-am intors neagra ca smoala in Braila…
Aveam 14-15 ani.

De vreo doi ani ma tot bate gandul sa merg cu kinderul intr-o (mini)vacanta la cort. Sa incercam si asta. Ma gandesc mereu ca as vrea sa ii ofer libertatea pe care o aveam eu atunci.. Sa guste din plin chestia asta, daca o gusta-o (aparent..pare ca ar gusta-o). Suntem doar doi, nu am avut curaj pana acum, dar acum e destul de "mare" (6 ani si jumate in vara) incat sa o fac.
Va avea si vacanta "clasica"printr-o Grecie (de care mi-e dor de mor..fie vorba intre noi..), dar tare-tare-tare vreau sa testez cu el si faza cu cortul.
Am niste idei...referitor la posibile locuri unde as putea face asta cu el... Daca aveti copii si ati experimentat asa ceva, astept si accept idei / sugestii. 😉😉
A., caruia i-am spus ca as vrea s aincercam si pe care l-am intrebat daca ar avea chef...mi-a spus "dadadaa, sa incercam la 2 Mai, acolo unde mergeam la plaja".. Nu stiu daca as vrea acolo..dar..este si asta o optiune..

Iar daca sunteti genul care never and ever nu ar merge (singuri sau cu copiii) cu cortul..ah,well, atunci puteti sa ignorati postarea asta. (Va spun..totuși..nu aveti idee ce pierdeți!😊)

Da,cred cu tarie ca, la un moment dat, toate "nebuniile" astea facute de mine cu A (si sunt muulte, si nu ma refer doar la vacante) vor conta pentru el de o suta de mii de ori mai mult decat toate atelierele si cursurile la care merge... (Nu ca nu face si din astea..caci face..)